Videokaart erbij of????

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo,

Ik game tegenwoordig veel meer dan toen ik mijn PC kocht.(zie 'mijn systeem')

Kan ik nou beter dezelfde videokaart erbij zetten of een hele nieuwe betere videokaart erin zetten?
Ik zit nu veel op WoT en ik haal maar een fps van gemiddeld 50. Dit kost me tijdens het spel vaak mijn kop.
Dus daar wil ik vanaf.

Mijn budget is max. 250€

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou geloof ik gezien je budget een 7850 bij zetten .

Vanwege het prijsverschil tussen de HD 7870, HD 7870 XT en de HD 7950 zit ik toch voor een Nvidia kaartje voor je te kijken...
Is dit niet wat voor je? http://azerty.nl/8-4360-549522/gigabyte-gv-n66twf2-2gd-graf.html
Kaart heeft ook een boostclock die automatisch dynamisch zal boosten tijdens zware games.

EDIT: @Modag, lijkt mij niet verstandig aangezien de HD 7850 niet een hele krachtige kaart is, je kan beter één hele goede kaart hebben dan twee middelmatige. Begrijp me niet verkeerd, niets slechts over de HD 7850 want ik heb hem ook, maar de TS heeft iets meer krachtiger nodig.

Laatst bewerkt:
@ stormbreaker ,

Zou een 660 ti krachtiger zijn als en 7850 in crossfire? dat betwijfel ik zie hier

Twee mensen twee meningen:d

Maar die nvidea kaart is me eigenlijk net te duur.
En is die dan beter in zijn eentje dan twee keer een 7850?

oeps tegelijk....................

Zijn er moederborden met 2x een 16x slot dan?
Als ik zoek naar benchmarks dan blijft de overall performence van de 7850 in crossfire beter dan de single 660ti

Ja, maar om in dual een x16 mode te hebben moet je een heel duur moederbord nemen, iets als dit:
http://azerty.nl/8-4924-527212/asrock-z77-extreme9-moederbo.html

Als uit de benchmarks (= praktijkgegevens) blijkt dat 2x een HD 7850 beter presteert zou ik een tweede HD 7850 kopen. Hoeveel VRam heeft jouw HD 7850 nu? Dan is het het beste dezelfde HD 7850 er weer in te zetten, als je een langzamere doet trekt die het naar beneden en als je een snellere doet heeft het geen effect (langzaamste kaart telt).

Met dat mobo heb je ineens 4 sloten. Dat lijkt me wat overdreven.(buiten het geld om)

Ik wou gewoon exact dezelfde kopen als ik nu heb, dus een club3d 7850 royal king. Dat lijkt mij dan het beste presteren.

Een 1 of een 2GB edition? Maar prima toch, ik denk dat je dat zeker moet doen.

Een 2gb edition, maareh, ik zit met pcwizard naar mijn videokaart te kijken en hij draait maar op x4 dat lijkt me niet de bedoeling.

Enig idee hoe ik dat oplos?
In het bios kan ik er niks over vinden.

Dan zit hij in het verkeerde slot wat ook kan verklaren dat games niet heel soepel werkten. In het PCIe 3.0 slot prikken, zou ik zeggen.

Jij zegt het , ik dacht het. Hij zit idd in het verkeerde slot. Maar stop ik hem in het goede slot, dan werkt hij niet.
Hij word in het bios dan ook niet herkend.

Mijn mobo zal toch niet kapot wezen?

Nou, ik heb hem zelf in elkaar gezet.
Toen ik dat deed deed de videokaart het in het eerste slot ook niet. Heb toen ergens gelezen dat het eerste slot alleen werkt in crossfire.(dacht ik)
Dus de videokaart in het tweede slot geprikt en hij werkt.
Heb daarna niet verder gekeken omdat ik toen eigenlijk geen games speelde en het dus niet in de gaten had.

Ben er uit.

Na een bios flash werkt het zoals het hoort.
Ben even gaan zoeken bij asrock. Bleek dat mijn videokaart niet door oude bios word ondersteund.

Laatst bewerkt:
Haal nu trouwens 96 FPS, lijkt me wel voldoende voorlopig.

Ben blij te horen dat het goed gekomen is, het verschil lag hem in de BIOS die niet juist ingesteld stond waardoor de PCIe 3.0 poort niet werkte en de kaart in de langzamere PCIe 2.0 poort moest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan