Videokaart flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolandtje

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Beste mensen van Helpmij.nl,

Ik heb sinds 2 dagen dat mijn beeldscherm uit en na een paar seconde weer aan gaat.
daarna gaat alles weer goed en na ongeveer een uurtje gebeurt het weer. Dit gebeurt trouwens tijdens het spel 'World of Warcraft'.(een vrij zwaar spel)
Ik heb even gekeken met speedfan en kreeg het volgende:

Ik snap er eigenlijk niks van, is het hoge getal van mijn videokaart? zo nee, wat is het dan?
Ik heb een Ati Radeon 9600 PRO met 256MB geheugen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Roland

waarschijnlijk je CPU die word vaak het warmst. He tlijkt innderdaad ene hitte probleem. Ik zie ook dat je slechts 1 fan hebt? probeer een 2de aan te sluiten zodat je al iets meer koelin ghebt.

fan 2 en 3 zijn geen fans... want de snelheid is 0. of ze zijn niet aangesloten. Dus je zult je kast open moeten maken en kijken of er andere fans zijn (ventilatoren) en zo nodig eentje aanschaffen

nouja, ik weet zeker dat er 1 fan op mijn processor zit EN er zit er 1 op mijn videokaart.
Of wordt die niet aangegeven?

Fan1 is idd de CPU fan. De videokaart fan wword niet weergegeven. Een case fan heb je dus niet. Deze kan de temp. wel flink verlagen. Maar ik kan niet met zdekerheid zeggen dat dit wel een temperatuurs probleem is.

alsnog bedankt, ik zal kijken of ik er een koelertje nog bij kan plaatsen, extra koeling is nooit weg. :)

Hoi,

Draai dan even met pc kast open kijk dan of de temp minder wordt en of het flikkeren daarmee ook beter wordt.
En kijk ook eens naar de temperatuur met pc wizard mischien geeft die wat meer waarden

Modag

Knikker Speedfan en al zijn soortgenoten in de prullenbak en haal ze er nooit meer uit. Ik word echt simpel van al die tools, of het nu speedfan is of de sensoren in Everest, er is er niet één die accuraat is! De enige echte 100% temperatuurmeter is het bios van je pc. Kijk in het bios naar de temp en de snelheid van de fan(s). Die temp en snelheden kun je vertrouwen en als die toevallig gelijk zijn aan die van een of ander tooltje, dan is dat mooi meegenomen voor dat tooltje, niet meer en niet minder.

Probleem is alleen dat je in je bios niet kunt zien wat de temperatuur doet wanneer de pc behoorlijk belast wordt.

En die "vervelende" tooltjes kunnen dat wel.....
Ze zijn dan misschien niet 100% nauwkeurig, maar je ziet wel of de temperatuur onder belasting opeens heel erg veel hoger (te hoog) wordt!

Laatst bewerkt:
Gedeeltelijk mee eens, als de videokaart / systeem zwaar belast wordt, dan even de moeite nemen om opnieuw te starten en het bios in te gaan, daar zit 60 seconden tussen, dús de actuele temp.

daar zit 60 seconden tussen

Dat is wel heel erg snel....

En reken maar dat de temperatuur na het volledig afsluiten van de lopende programma's, afsluiten van Windows en het systeem en daarna weer opstarten tot in de bios al behoorlijk gezakt is!

In 1 a 2 minuten daalt de temp schat ik max. zo'n 5 graden, dus als het bios dan een redelijk hoge temp aangeeft, weet je waar je aan toe bent, m.a.w. tel er zo'n 5 graden bij op en krijg een redelijke inschatting van de temps / fansnelheden, in ieder geval accurater dan de leuke / handige / nuttige tools je willen doen laten geloven. (Waar er niet één van klopt)

Knikker Speedfan en al zijn soortgenoten in de prullenbak en haal ze er nooit meer uit. Ik word echt simpel van al die tools, of het nu speedfan is of de sensoren in Everest, er is er niet één die accuraat is! De enige echte 100% temperatuurmeter is het bios van je pc. Kijk in het bios naar de temp en de snelheid van de fan(s). Die temp en snelheden kun je vertrouwen en als die toevallig gelijk zijn aan die van een of ander tooltje, dan is dat mooi meegenomen voor dat tooltje, niet meer en niet minder.

Je hebt inderdaad gelijk, die derde sensor gaat steeds op en neer, eerst 60 graden, daarna -4 graden, dan weer 20, 40, en zo gaat dat maar door. ik zal wel even in bios kijken vanmiddag.

Coolermaster is nooit troep dit is een goed merk Dit is wel goed alleen moet je wel kijken naar de afmeteing van de Casefan die erin gaat je heb 120 en 80 en zo meer !

ja, ik had al gekeken.2x 80mmx80mm gaten zitten er in mijn kast.
Zou ik er dan 2 inzetten of is dat weer te veel van het goede?:p

Laatst bewerkt:
Voordat je van alles gaat kopen, maak je ook de binnenkant van je kast even schoon(stofvrij)? En niet te vergeten het koelblok en je fan van je cpu?:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan