Videokaart geeft 64 MB ipv 831 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjevee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Hallo,

mijn ATI Radeon X1300/X1550 geeft te weinig MB???
Er staat dat de kaart 831 MB aankan maar gebruikt maar 64 MB.:(
Ik gebruik Vista Ultimate dus dat is behoorlijk irritant. alles werkt super langzaam, vooral games.

weet iemand hoe ik dit op kan krikken?

ik heb al gekeken naar nieuwe drivers of software om de instellingen aan te passen van de kaart. daar staat niks bij over MB.

het rare is dat toen ik hem kocht, er stond dat de videokaart 512 MB was.

kan iemand mij helpen?

ik hen een Acer Aspire E500
2 GB geheugen
233 GB harde schijf
Pentium D 2.80 Ghz

Het kan zijn dat het overige geheugen (na de 64 mb van de kaart zelf) onder hypermemory valt, dat wil zeggen dat de kaart het ram geheugen gaat reserveren als videogeheugen als je pc meer videogeheugen nodig heeft, ik weet alleen niet of dat bij jouw kaart het geval is.

Welke kaart heb je dan een 1300 of een 1550 ?
En welke games probeer je te spelen dan ? Want dit is niet zo'n heel krachtig kaartje.

Het kan zijn dat het overige geheugen (na de 64 mb van de kaart zelf) onder hypermemory valt, dat wil zeggen dat de kaart het ram geheugen gaat reserveren als videogeheugen als je pc meer videogeheugen nodig heeft, ik weet alleen niet of dat bij jouw kaart het geval is.

hoe zou ik dat kunnen zien?

Welke kaart heb je dan een 1300 of een 1550 ?
En welke games probeer je te spelen dan ? Want dit is niet zo'n heel krachtig kaartje.

er staat bij de instellingen van de kaart dat ik de X1300/X1550 heb
er staat niet welke van de twee.

de games die ik ermee wil spelen zijn oa: GTA SA, Sims 2, NFS Undergr 2, Flight Simulator X en een paar simpele splelletjes.

er staat bij de instellingen van de kaart dat ik de X1300/X1550 heb
er staat niet welke van de twee.

de games die ik ermee wil spelen zijn oa: GTA SA, Sims 2, NFS Undergr 2, Flight Simulator X en een paar simpele splelletjes.

Yeah right, dat gaat dus echt niet lukken daarmee, vergeet het maar.

gta sa moet die kaart toch makkelijk aankunnen, mijn oude Geforce 2 kon gta sa nog makkelijk aan.

GTA deed het eerst ook goed (XP home), na vista ultimate ging alles stotteren, best jammer.

het wordt echt tijd voor een nieuwe videokaart, vista brengt niet veel goeds krijg ik in de gaten. meer als de helft van m'n programma's doen het ook al niet meer.

GTA deed het eerst ook goed (XP home), na vista ultimate ging alles stotteren, best jammer.

het wordt echt tijd voor een nieuwe videokaart, vista brengt niet veel goeds krijg ik in de gaten. meer als de helft van m'n programma's doen het ook al niet meer.

Hey,

je bent niet de enigste die zo over Vista klaagt ;) VISTA *** gewoon heb zelf ook de Ultimate zwaar iri altijd stomme foutmeldingen of sommige proggies doen 't niet. VISTA IS GEWOON *** ! je kunt beter terug gaan naar Win XP ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
je bent niet de enigste die zo over Vista klaagt ;) VISTA *** gewoon heb zelf ook de Ultimate zwaar iri altijd stomme foutmeldingen of sommige proggies doen 't niet. VISTA IS GEWOON *** ! je kunt beter terug gaan naar Win XP ;)
1. Dat is jou mening, maar hier draait Vista Ultimate zonder problemen en dat op heel wat andere systemen ook.;)

2. Graag even wat beter op je taal gebruik letten. Niet iedereen kan dit waarderen.

Hey,

Dat sommige progjes het niet doen ligt dat aan vista of aan de progjes? vista is al jaren uit en die progjes doen het nog niet.
Zegt wat over de programa's die jij gebruikt en niet over vista.

Dat sommige progjes het niet doen ligt dat aan vista of aan de progjes? vista is al jaren uit en die progjes doen het nog niet.
Zegt wat over de programa's die jij gebruikt en niet over vista.

Dat klinkt een beetje alsof Vista een perfect werkende OS is die al zo'n 5 jaar uit is en geen enkel bug meer heeft... Natuurlijk kan het aan de progjes liggen, maar mensen deze toppic gaat niet over hoe slecht vista is!

Dus even ontopic maar weer:D

Weet iemand dan nog een goeie videokaart voor zwaardere spellen als FS X.
is er een bepaald merk beter zoals ATI of nvidia?

Weet iemand dan nog een goeie videokaart voor zwaardere spellen als FS X.
is er een bepaald merk beter zoals ATI of nvidia?

wat is je budged?
ik zou zeggen de 8800GT 512Mb , die heb ik ook, en je krijgt veel ''bang for the buck'';) kost zo'n 220 euro

wat is je budged?
ik zou zeggen de 8800GT 512Mb , die heb ik ook, en je krijgt veel ''bang for the buck'';) kost zo'n 220 euro

ik zat te denken aan zo'n 100 euro, heb je daar een beetje een goeie voor?
en waar moet ik precies naar kijken? naar het geheugen of iets anders?

ik zat te denken aan zo'n 100 euro, heb je daar een beetje een goeie voor?
en waar moet ik precies naar kijken? naar het geheugen of iets anders?

Voor 100 euro kun je iig niks halen wat FSX goed aan kan. Zoals gezegd, de 8800 GT(S) heeft de meeste bang for the bucks, dus als je dat niet kan betalen, zou ik doorsparen, anders koop je iets voor 100 euro waar je spijt van krijgt.

Voor 100 euro kun je iig niks halen wat FSX goed aan kan. Zoals gezegd, de 8800 GT(S) heeft de meeste bang for the bucks, dus als je dat niet kan betalen, zou ik doorsparen, anders koop je iets voor 100 euro waar je spijt van krijgt.
zou ik wel doen

Wat een ***koek, zelfs mijn GF4 Ti 4400 had er nog enige moeite mee destijds.

dan had jij een rare GF4 , en trouwens destijds ( al is het de steentijd ) was de GF2 een hele goede videokaart, vooral de GF2 Ultra :P

dan had jij een rare GF4 , en trouwens destijds ( al is het de steentijd ) was de GF2 een hele goede videokaart, vooral de GF2 Ultra :P

Nee, die van mij was echt niet raar.

Of jij bedoelt met 'makkelijk aankunnen' een krappe 25 fps in 640x480 met alles op low natuurlijk, dat kan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan