Videokaart geeft geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoopymonster85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Beste HelpMij,

Ik heb gister een korte stroomuitval gehad (3-5 seconden) en ik zat toen op mijn pc te werken. Deze viel natuurlijk uit, maar nadat ik weer stroom had probeerde ik hem op te starten maar ik kreeg geen beeld op mijn monitor.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
Videokaart in een andere pc gezet; werkt dan wel.
Het mobo, videokaart, cpu en psu op een kartonnen doos opgebouwd; geen beeld, fans draaien dan wel een stuk langzamer, ongeveer 10% van normaal
PSU vervangen, heeft geen effect.

Ik hoor geen beep op piepjes.

Nu denk ik dat het mobo of de cpu de fout is. Hoe kan ik dit testen?

PC Specs:
medion pc (weet helaas het nummer niet meer, de specs nog wel)
Medion moederbord
AMD radeon HD 7670
Intel Core i7 3770k
450 watt PSU.

Alvast bedankt,

Steyn

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie, maar ik hoor geen beep, dit was ik er vergeten bij te zetten! sorry hiervoor, zal het gelijk wijzigen.

MVG Steyn

Als je géén beep hoort en je psu goed is, is dat een slecht voorteken voor je mobo.

Kan het ook aan de CPU liggen? Zo ja, hoe kan ik testen welke van de 2 het is?

MVG Steyn

Wat ik hoor is dat CPU's niet snel defect raken. Zelf heb ik wel 2 keer een defect mobo gehad.

Indien je kaal opstart met alleen de CPU erin, de systeemspeaker en voeding uiteraard, dus voor de rest alles eraf en eruit, en je hoort geen bios beeps, dan is idd je moederbord die het niet doet.

Ik houd het ook op een defect moederbord (grootste kans). Eventueel kan je nog een andere voeding proberen als je die hebt liggen (of kan lenen van iemand).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan