Videokaart geen vrije bronnen in Win Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wparent

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2002
Nieuwe computer, Asus P5B-VE DO moederbord met een losse PCIe GF7900GT videokaart. Op het moederbord zit een grafische chip ingebouwd, maar die wordt niet gebruikt. In de BIOS kom ik geen instelling tegen om deze interne chip uit te schakelen.

In Win Vista zie ik helaas bij de videokaart een foutmelding staan, dat deze geen bronnen vrij heeft om de drviers te laden. Ik heb hierna de paralelle en seriele controller in de bios uitgezet, helaas zonder resultaat.

De driver is dus wel correct geinstalleerd, maar helaas geen vrije bronnen.
Hoe kan ik eea oplossen?

Heb dit sinds 5 jaar niet meer meegemaakt..............

Kijk in de bios na of interrupt-mode APIC staat gekozen. Als dat niet staat ingesteld dan instellen. Bij mijn Asus moederbord staat dat onder Boot -> Interrupt mode, maar kan bij jou ergens anders staan.

Zoek er even naar in je boekje van het moederbord.

Daarnaast zijn er soms ook opties in de bios te vinden die iets heten als "Assign IRQ to PCI-video" of iets dergelijks. Wellicht kun je daar wat mee scoren door dat dan uit te zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Op het moederbord zit een grafische chip ingebouwd, maar die wordt niet gebruikt. In de BIOS kom ik geen instelling tegen om deze interne chip uit te schakelen.
Kijk eens in de handleiding.
Op blz. 2-25 staat de optie Internal Graphic Mode Select, zet deze eens op Disabled.

Reactie op vorige tips!

Hai,

Ik heb al deze opties al eens geprobeerd, maar helaas werkt dit allemaal niet.
De geluidskaart ook al uitgezet, geen resultaat.
Ik zal eens de videokaart eruit halen, en vervolgens weer erin plaatsen!

Ik ben benieuwd!

Kijk eens in de handleiding.
Op blz. 2-25 staat de optie Internal Graphic Mode Select, zet deze eens op Disabled.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan