Videokaart geforce 7100 GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazy_mikew

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hallo,

Ik heb sinds vanmiddag een nieuwe videokaart gekocht
namelijk de Nvidia Geforce 7100 gs 512mb

Ik denk eindelijk kan ik is lekker gaan gamen maar nee.

Ik heb de kaart geinstalleerd via de drivers van nvidia.com
maar als ik cod2 wil spelen dan hapert mijn beeld. Zelfs bij de settings die ik eerst had bij mijn 128mb kaartje.

Wat kan ik hieraan doen?

Heb je wel de driver van je vorige videokaart verwijderd, toen de pc uitgezet, de oude videokaart verwijderd, de nieuwe kaart erin en eenmaal in Windows, de nieuwste driver voor deze kaart geinstalleerd?

Installeer ook ff de nieuwste driver voor de chipset van je moederbord.

Daarnaast is een Geforce 7100 GS nou niet echt een videokaart om mee te gaan gamen, laat staan de nieuwere games. Je weet ook dat de videokaart geheugen snoept van je interne geheugen? nVidia noemt deze technology TurboCache.

Wat voor videokaart had je hiervoor?

Laatst bewerkt:
Heb je wel de driver van je vorige videokaart verwijderd, toen de pc uitgezet, de oude videokaart verwijderd, de nieuwe kaart erin en eenmaal in Windows, de nieuwste driver voor deze kaart geinstalleerd?

Installeer ook ff de nieuwste driver voor de chipset van je moederbord.

Daarnaast is een Geforce 7100 GS nou niet echt een videokaart om mee te gaan gamen, laat staan de nieuwere games. Je weet ook dat de videokaart geheugen snoept van je interne geheugen? nVidia noemt deze technology TurboCache.

Wat voor videokaart had je hiervoor?

Hiervoor had ik een Nvidia Geforce 6610XL = 128mb
en hoe kom ik aan de laatste driver van me moederbord en hoe weet ik welke driver ik dan moet pakken.

en deze videokaart is toch beter als de vorige?

Laatst bewerkt:
Download en installeer Everest om te kijken welke chipset je hebt. Hier staat meteen ook een link naar de drivers bij.

De 6100 en de 7100 ontlopen elkaar niet veel qua performance. De 7100 GS is wel iets sneller, maar het scheelt haast niks.

Nogmaals; heb je de driver van je vorige videokaart wel eerst verwijderd?

Download en installeer Everest om te kijken welke chipset je hebt. Hier staat meteen ook een link naar de drivers bij.

De 6100 en de 7100 ontlopen elkaar niet veel qua performance. De 7100 GS is wel iets sneller, maar het scheelt haast niks.

Nogmaals; heb je de driver van je vorige videokaart wel eerst verwijderd?

ja ik had die eerst verwijderd maar voor de zekerheid doe ik dat nog wel een keer

Ik heb nu everest geinstalleeerd maar waar precies zie ik welke driver ik nodig heb

ik heb de chipset: Intel Direct Media Interface

Laatst bewerkt:
ja ik had die eerst verwijderd maar voor de zekerheid doe ik dat nog wel een keer

Na het verwijderen, wel eerst de pc opnieuw opstarten voordat je de nieuwste driver installeert.

Je moet onder Moederbord zien en dan Chipset voor het chipset-model. Daar staat ook een link naar de driver als het goed is.

Na het verwijderen, wel eerst de pc opnieuw opstarten voordat je de nieuwste driver installeert.

Je moet onder Moederbord zien en dan Chipset voor het chipset-model. Daar staat ook een link naar de driver als het goed is.

Er staat:
Noordbrug: Intel Grantsdale i915p
Zuidbrug: Intel 82801FR ICH6R

Kunt u dan pls een link geven welke ik moet hebben.

Dit is trouwens de link naar de besturingssoftware die onderaan vermeld staan:
Besturingssoftware download: http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

Laatst bewerkt:
hij hapert nog steeds wel iets minder

maar heeft u nog een idee wat ik kan doen?

of wat de beste graphics instellingen zijn voor cod2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan