videokaart /geluidskaart werkt niet ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeannette g

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
hallo,

wie kan mij helpen heb op een wat oudere pc windows 98 er afgegooit en xp pro er op gezet nu ben ik op zoek na de drivers van nvidia riva tnt2 model 64/ model 64 pro dat is de videokaart en van de geluidskaart is het realtek rl 5383/alc100(p) @sis 7012 audio device zag net wel een link van ene steve?? van nvidea maar pakt de xp versie niet en heb ook via de boot: assing irq to vga geprobeert op enable te zetten maar werkt ook niet wie kan mij helpen

groetjes jeannette

total_recall zei:
ik heb deze melding eerder gezien ... niet op de forum maar
heb je toevallig een nvidia RIVA TNT2 ?

of een nvidia TNT family RIVA ?

dan zijn de laatste updates niet echt comatible meer

klik hier voor info en drivers

ik hoop als dit lukt :)

op de site staat idd dat het wel compatible moet zijn maar de meeste mensen kijken niet naar
de RIVA text alleen TNT2 m64 of TNT ;)

alsjeblieft via het zoeken van helpmij forum ;)

hoi hoi :)
bedankt voor jullie reactie's :thumb:

heb wat links van jullie bekeken en uitgeprobeert maar ik krijg het niet voor elkaar (toch te blond);) heb deze gedownload (zie link onder) maar kan de setup niet doen ????? er staat bij (deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSUILSTF.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.) hoe kan ik die weer opnieuw installeren ???

http://www.treiberupdate.de/treiber...idia-NVIDIA RIVA TNT2 Model 64.html#downloads

zag trouwens gisteren bij apperaat beheer dat er geen vraag tekens bij staan (ff vergeten te melden)

groetjes jeannette :)

oooh dan heb je geen drivers nodig (?) omdat er geen uitroeptekens bij staan

staat er ook nergens iets van rode rondjes met een rode streep er doorheen
of even bij eigenschappen kijken of alles goed werkt ?
voor geluid kun je ook kijken bij configuratie scherm
en dan geluids opties om te kijken of er niks gedempt staat
kik dan ook even of je boxen goed aangesloten zijn en goed ingeplugged

hoi hoi

dat is een snelle reactie thxx:thumb:

nee staat geen uitroepteken of wat dan ook bij (beeldschermadapters /en besturing voor geluid enz ) heb wel bij overige apperaten een groot geel vraagteken staan en daar onder staat weer pci simple communications controller en multi -media controller ook met een groot vraagteken

heb gekeken bij config..enz en staat bij volume : geen audioapperaat en bij geluid staat niets en bij audio staat alleen wat in afspelen van mdi muziek (standaard apperaat mpu-401)

hopelijk kun je me nog verder helpen

thxxxx jeannette:D

ik heb je eerste vraag nog eens bekeken
daar zie ik staan :

realtek rl 5383/alc100(p) @sis 7012 audio device
T
waarschijnlijk moet die T ertussen
dan kom ik uit op
realtek rtl 5383/alc100(p)
maar daar vind ik niks over op het internet :(

dan deze :
@sis 7012 audio device
kom ik uit op de link die BANDIT123 jou voorstelde

http://www.opendrivers.com/driver/2...-windows-9x-me-nt4-2000-xp-free-download.html

nu snap ik hier niet veel meer van
je geluidskaart
is een realtek maar ook een sis fabrikant

nou ja iig mist die dus een pci controller
en een driver voor de chipset van multi media controller .. je geluidskaart :confused:
dat bij volume en geluids opties
staat voor zover wel goed weet niet of je dat ooit gaat gebruiken maar
dat is iets voor als je een keyboard op je pc wil aansluiten dacht ik
of iets anders wat met synthesizer te maken heeft

ik ga nog even voor je op zoek
maar of ik nog een andere resultaat krijg durf ik niet met 100 % zekerheid te zeggen
wat voor zover betreft
misschien even wachten op iemand anders die ook nog misschien een paar ideeën heeft

hoi hoi

heb nogmaals everest laten draaien en die geeft aan :

scherm:
Video kaart NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation) (32 MB)

multimedia:
Geluidskaart Realtek RL5383/ALC100(P) @ SiS 7012 Audio Device

deze laatste kan ik trouwens niet vinden bij apperaatbeheer en van nvidia vind ik onder beeldschermadapters dat zal toch wel goed zijn.

groetjes jeannette

Is de realtek misschien sound on board of is het een echte kaart?
In het eerste geval zou de moederbord cd drivers kunnen bevatten.

hoi hoi

euh goede vraag dat weet ik zo niet ...en kan het zo ook nergens zien staan.

maar iig heb wel de sis 7012 audio device nu en jaaaaaaaaa ook eindelijk geluid :p
en heb de sis pci ide- controller ook inmiddels ...leer het nog wel eens :rolleyes:

trouwens niet van een link van jullie maar bij :http://www.sis.com/ kan een ander ook weer wat aan hebben moet alleen nog volgens

http://www.drivershq.com/Non-Members-Results.asp?guid=632162

deze beeldschermadapter hebben
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporation
kan die alleen nog niet vinden maar zoek morgen gewoon door of via jullie natuurlijk

iig bedankt voor al jullie hulp tot nu toe :thumb:

groetjes jeannette en slaap lekker :p :D

hoi hoi :D

heb de nvidia riva tnt 2 model64/model64 pro gevonden en gedownload maar als ik het wil installeren moet ik de oude verwijderen als ik die heb verwijderd moet ik de pc opnieuw opstarten ... dus gedaan later zegt het nieuwe hardware gevonden maar weet nu niet of ik de nieuwe heb of de oude nog steeds staat iig geen vraagteken of wat dan ook bij (apparaat beheer) dus neem aan dat het goed is zo ?????????

het zegt nog wel steeds bij apparaat beheer :
?andere apparaat daar onder staat weer
? pci simple communications controller

weet dus nog niet wat ik hier mee aan moet weten jullie nog iets ???

groetjes jeannette;)

Mooi dat je de driver hebt gevonden.
Idd de oude verwijderen en opnieuw opstarten en nieuwe gevonden zegt ie sowieso omdat ie een standaardadapter installeert...evengoed je driver dan installeren als je dat nog niet hebt gedaan. Als je dan geen vraagtekens ziet moet het ok zijn.

Je 2e vraag lijkt wel of hij drivers zoekt van een modemkaart. Ook installeren.

hoi hoi

dat is nu net het probleem kan het dan niet installeren als ik dat wil doen krijg ik het zelfde als wat ik hier boven heb getypt dus zal het dan wel goed zijn zo .....

en heb geen modemkaart maar kabel internet of de oude moet er nog in zitten dat is wel een kaart :D toen was er nog geen kabel :D maar daar ga ik morgen ff na kijken wil het toch nog even van binnen uitstoffen laat dan wel even weten of het is opgelost :D

helaas vanavond even geen tijd moet darten dat is ook belangrijk :p ;)

iig thxxxxxxxx voor alweer een snelle reactie en een fijne avond iedereen

groetjes jeannette:D

-Als je bij beeldschermadapter kijkt in apparaatbeheer wat staat er dan in?

-Als er een oude modemkaart in zit kan je hem ook verwijderen...

Als je het prog belarc download kan je je pc inventariseren en kijken wat voor type kaarten er in zitten dan weet je welke drivers je evt. zoekt.

suc6

hoi hoi

sorry voor de late reactie ff een druk weekend gehad en geen tijd voor de pc

heb nu nergens geen vraagtekens maar de driver detective geeft nog wel steeds aan:

SiS 7012 Audio Driver
NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro (Microsoft Corporationn
SiS PCI IDE-controller

deze moet ik dus volgens de detective nog steeds installeren terwijl die wel bij apparaatbeheer staan (zonder vraagtekens)

het moet nu toch goed zijn zo ?????????

groetjes jeannette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan