videokaart hdmi / vga

Status
Niet open voor verdere reacties.

msxflash

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
Berichten
5
Hopelijk kan ik hier wat duidelijke informatie hier oververschaffen.

Videokaart gt640 met oa vga en hdmi.
ik sluit aan vga op hoofdmonitor hdmi op sub monitor (tv)

ik start de computer op, en ik krijg gewoon met opstarten netjes meteen beeld op mijn vga monitor.

---------------------------------------------
videokaart gt210 met oa vga en hdmi.
ik doe het zelfde als hierboven echter nu heb ik pas beeld als windows is opgestart.
en heb ik direkt beeld bij op starten op de hdmi.
---------------------------------------------

Het blijkt dus dat er verschil zit in het feit dat de ene videokaart de vga als master heeft.
en de andere videokaart hdmi als master heeft.

Hoe kan je bij de videokaart die hdmi als master heeft, de vga master hebben.
Wat word er bedoelt met d-sub native. d-sub is toch vga, maar waar doelt de native op.


Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan men bij asus hier ook niet echt een duidelijk antwoord opgeven, jammer.

toch melden ze duidelijk dat vga de eerste monitor is die aktief is.

echter na het doorgeven van mijn serienummer van mijn kaart, en wat natuurlijk te verwachten was.

Is het eerst hdmi, dan dvi en dan pas vga.

Als je dus met deze kaart dus vga als master wil hebben met bijv hdmi er ook op , kan dit dus gewoon weg niet.

Daarnaast heb ik het nog gehad met hun over de dvi voor de vga, dmv een converter, maar dat moest ik dan zelf testen.
dus ook nutteloos. als het tegenzit ben ik op deze manier 100den euros verder haha.

gezien de logica van hier boven zal een dvi naar vga ook geen oplossing geven, gezien nog steeds hdmi als master is.


ik begrijp hierbij nog steeds niet waarom er geen software geleverd word waarmee je de ram gewoon kan aanpassen
om aan te geven welk beeldscherm je als master wil hebben bij het opstarten. Want dit is zeker op een simpele korte manier toe te passen. Want je ziet dit probleem toch heel veel op het internet terug bij andere gebruikers.


Dan word er ook nog gemeld bij deze kaart maar dit zal wel niet kloppen?
dat de d-sub native is.

d-sub staat voor vga
native is het feit dat die dus als eerste komt.

maw het lijkt mij dan dus dat bij deze kaart de hdmi native is.

als ik dan doorvraag over het feit waar dient die native dan voor.
als hij vga native is, maar hij de hdmi als master ziet.

ps: ik praat in dit verhaal als men natuurlijk 2 of meer monitoren wil aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
ik wil toch nog even terug komen op deze vraag van mij, misschien dat iemand daar duidelijkheid over kan verschaffen.

als ik dus mijn tv aangesloten heb, met een philips monitor. dan is mijn philips monitor het hoofdscherm bij opstarten dus bios zichtbaar.

nu had ik de philips monitor vervangen door een acer monitor. en nu heb ik pas beeld als windows is opgestart.

heeft iemand daar enig antwoord op hoe dat dan zit. want kennelijk geeft die philips iets door wat de acer niet doet.

bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan