videokaart in 2e pcie16 slot

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiltop

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
kan ik mijn videokaart ook in het tweede of derde pcie 16 slot steken , zonder de eerste te gebruiken ?

als ik hem in de eerste steek , ben ik ook een slot pci 8 kwijt , bij gebruik van de tweede niet.

dit ivm met keuze ga-ex58.extreme od asus58 deluxe

als ik het eerste pc16 slot gebruik , mis ik het naastgelegen pc8 slot

bij het tweede pci16slot niet , zit er geen pc8 slot naast

dus de vraag is of ik de videokaart in dat tweede pc16 slot kan stoppen

en dat eerste gewoon niet gebruiken

Bij de GA-EX58 Extreme zit het 8x PCIe slot onder op het moederbord, dus heb je geen last als je het eerste 16x PCIe slot gebruikt. Daarbij moet je met dit bord het eerste 16x PCIe slot gebruiken als je 1 videokaart plaatst.

ik bedoelde de pci1 en pci2 sloten , beide naast de pci 16 slots

niet het onderste slot , maar als de video kaart in het eerste slot moet , is mijn vraag beantwoord.

wil nl beide pci slots gebruiken , tbv mijn com kaartje en creative xfi

om com1 en com2 serieele poorten te gebruiken

zit niet op xtreme x58

Klopt er zit ook geen mogelijkheid op om een COM-poort aan te sluiten op het moederbord zelf, zodat je een bracket kan gebruiken. Ik het zelf dit moederbord in gebruik. Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je de COM-poorten nodig?

voor mijn duolabs progger , of dbox

zag dat je ook een x58 extreme hebt , is toch hetzelde als een ud5 , behalve die extra koeler , die ook weer een slot gebruikt , heb nl ook nog een com kaart tbv een klein slotje

heb gelezen dat die koeler niet veel uitmaakt

kan nl nog een ud5 nemen

tevreden over dat board , ik heb een i950 besteld

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer tevreden over het moederbord. Ik heb voor de Extreme gekozen met oog op overklokken. Heb zelf de I7-920, deze draait standaard op 2,66GHz en nu op 3,36GHz. Wat ik later nog ga opschroeven.

blij te horen , daar heb ik hem ook voor gekocht , verstand heb ik er nog niet van.

kun je de 950 ook overklokken , of is die dat al

voor mijn com poort heb ik een oplossing , een aten usb naar rs232 , dat werkt ook in vista 32b en w7 64b

Een 950 kun je ook overklokken, maar waarom niet de 920 die is goedkoper ook.

ik dacht , ga tussen de goedkoopste en duurste inzitten , zoals gezegd verstand heb ik er nog niet van.
had gelezen dat de stepping nieuw was (d0)
hoop toch nog eens wat advies te krijgen , als ik hem binnen heb

Laatst bewerkt:
Ik heb een beetje het gevoel dat je dit ook bij het moederbord hebt gedaan: Tussen het goedkoopste en duurste in gaan zitten. Dit terwijl je de extra's misschien helemaal niet nodig hebt.

nodig hebben , doe ik inderdaad niet , maar begint een kleine hobby te worden
heb altijd met mainframes gewerkt , als rpg cobol en assembler programmer.

en op latere leeftijd een p2 2.8ghz gekocht , daarna een duo 6600.

toen zelf gebouwd een quad 6700 met solid state en een quad 9550 met raid o , met raptors 150gb ,

deze in een netwerk gezet met een laptop met xp vista 32 en w7 64 bits en dreamboxen.

zou ook graag een freetz image annex a in mijn router 7270 willen , met cccam en smargo cardreader.

ook een beetje met unbuntu gestoeid , maar dat is te ingewikkeld

nu wil ik iets meer begrijpen van overklokken en vmware

maar aan mijn laptop zou ik meer dan genoeg hebben.

heb tot nu gezondigd tegen al jou regels van zelfbouw , in de huiskamer , op het vloerkleed , alles ineens , power erop , en kijken maar.

gelukkig is alles goed gegaan .en mijn vriendin is er blij mee , die heeft haar eigen computer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan