Videokaart in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Onzeroel

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Hallo, ik heb gister een nieuwe laptop gekocht; een asus n61jv-jx007v.
Nou heb ik het idee dat de videokaart (nvidia geforce gt325m) niet goed geinstalleerd is. Er staat wel wat software van nvidia op, maar als ik bij dxdiag kijk onder het tabblad 'beeldscherm' kan ik nergens wat terugvinden van Nvidia. Wel staat er de Intel Graphics Media accelerator HD vermeld.
Ik heb de laatste drivers van Nvidia geinstalleerd.

Onder apparaatbeheer staan onder 'beeldschermadapters' zowel de Nvidia kaart als de Intel kaart vermeld.

Ik heb wel wat gelezen over de Nvidia Optimus technologie, wat betekend dat er geswitched kan worden tussen de interne en externe kaart, maar ik heb niet het idee dat dit gebeurd. Als ik onder aparaatbeheer de Nvidia kaart uitschakel (en dus alleen de Intel chip aanstaat) merk ik ook totaal geen verschil.

Kan iemand mij hier wat meer duidelijkheid over geven?

Groetjes

En als je die Intel nou uitschakeld, krijg je dan wel een melding?

als ik de Intel uitschakel word mn beeld zwart, en kan ik niets meer. Als ik reboot staat hij weer automatisch op de Intel.

Van Microsoft gekopiëerd:

1. U kunt Beeldscherminstellingen als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen, klik op Persoonlijke instellingen en klik vervolgens op Beeldscherminstellingen.

Klik op Geavanceerde instellingen en klik vervolgens op het tabblad Adapter.

Hier kunt u details weergeven over de videokaart, waaronder het type videokaart van de computer.

Van Microsoft gekopiëerd:

1. U kunt Beeldscherminstellingen als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Vormgeving aan persoonlijke voorkeur aanpassen, klik op Persoonlijke instellingen en klik vervolgens op Beeldscherminstellingen.

Klik op Geavanceerde instellingen en klik vervolgens op het tabblad Adapter.

Hier kunt u details weergeven over de videokaart, waaronder het type videokaart van de computer.

Inderdaad, en zoals boven beschreven staan er dus twee adapters; De Intel en de Nvidia.

mijn laptop heeft meerdere videokaart outputs dus dat maakt niet uit

Nou ik ga er van uit dat de kaart wel juist is aangesloten, gezien hij pas 2 dagen oud is... Zou het kunnen dat de Nvidia in de laptop verkeerd is aangesloten?

ik denk juist dat Nvidea wordt ingeschakeld bij games etc. Ik heb hiermee geen ervaring

Ja dat zou kunnen, maar ik heb bijvoorbeeld Bad Company 2 proberen te spelen, MAar die moest ik redelijk ´laag´ spelen. Misschien verwacht ik te veel.
Is er een manier om te zien waneer welke kaart actief is?

Natuurlijk niet!
Tenzij het ATI Crossfire Ready of NVIDEA dinges is, en dat zou het kunnen zijn. Maar als het beeld uitvalt als de Intel uitgeschakeld wordt, is die dus nog steeds geselecteerd. Hij schakeld hem waarschijnlijk niet in games in lijkt mij.

Laatste dagen wat research gedaan en blijkt dat meerde mensen hier last van hebben. Wordt aan een patch gewerkt, dus hopen dat deze snel beschikbaar is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan