Videokaart instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

david123123

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Ik heb een tijdje geleden een topic gemaakt voor een nieuwe pc, Ik heb de pc nu maar de computer gebruikt de onboard videokaart in plaats van mijn GTX285.

Ik heb geprobeerd de onboard te deinstalleren maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb geen cd of iets gevonden bij mijn videokaart, heeft iemand enig idee wat ik zou moeten doen?

deze heb ik gekocht
https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/8868 met alleen een andere kast.

edit: er zit wel een cd bij trouwens maar dit is alleen handleiding volgens mij

Laatst bewerkt:
Onboard video uitschakelen in de BIOS

Drivers voor de nieuwe kaart van het internet plukken

Ron

Onboard video uitschakelen in de BIOS

Drivers voor de nieuwe kaart van het internet plukken

Ron
3 vragen
1. waar in de bios kan ik het uitschakelen want ik kon dit niet vinden.
2. werkt mijn computer nog wel als die onboard is uitgeschakeld en die andere niet geinstaleerd
3. waar kan ik die drivers vinden

3: op de site van de fabrikant van de videokaart
2: eerst de drivers van de externe kaart installeren
1: welk moederboard gebruik je

Ron

je moet de monitor wel aan de goede videokaart aansluiten, dus aan de gtx285 en niet aan de onboard.

khb in me kast gekeke en allebei de aansluitingen kwamen op die videokaart uit
nu volg ik je niet meer....

Jouw monitor zit aangesloten op je videokaart, en je hebt gewoon beeld.
Alleen gebruikt te computer de onboard...

Dat kan namelijk niet....

Ik heb een tijdje geleden een topic gemaakt voor een nieuwe pc, Ik heb de pc nu maar de computer gebruikt de onboard videokaart in plaats van mijn GTX285.

Ik heb geprobeerd de onboard te deinstalleren maar dit heeft niet geholpen.
Ik heb geen cd of iets gevonden bij mijn videokaart, heeft iemand enig idee wat ik zou moeten doen?

deze heb ik gekocht
https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/8868 met alleen een andere kast.

edit: er zit wel een cd bij trouwens maar dit is alleen handleiding volgens mij
Keep it simple:
je kunt aan de achterkant van de pc zien of het een uitbreidingslot betreft, of dat het de systeemkast aansluiting voor de video betreft. Duw de monitorstekker in de aansltuing van die uitbreidingskaart.
Start de pc en druk op de toets om in het bios te komen. Zoek naar een scherm waar je iets leest als: 'video onboard' waar dan achter staat 'enabled'. Dat zet je op disabled.
Vervolgens druk je op F10 en je laat de pc doorstarten. Daar je Vista hebt is de kans bijna 100% dat de drivers reeds aanwezig zijn. Zo niet, dan start Vista met de Windows videoadapter en vraagt Vista aan je of het op het WWW mag zoeken naar de juiste drivers voor de kaart. Sta dit toe en korte tijd later heb je prachtig beeld middels de juiste drivers.
Had Vista de drivers al voor je, dan is het aan te raden om na de installatie even naar Windows update te gaan en te laten zoeken naar updates voor andere hardware / software.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor jullie hulp :).
Na het installeren van de drivers en het opnieuw opstarten deed ie het eigenlijk meteen ik heb niks in de bios hoeven te doen ofzo.
nu volg ik je niet meer....

Jouw monitor zit aangesloten op je videokaart, en je hebt gewoon beeld.
Alleen gebruikt te computer de onboard...

Dat kan namelijk niet....
mss gaf me computer het gewoon verkeerd aan ofzo, omdat dat stuurprogramma niet was geinstaleerd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan