videokaart installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Die ene daar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Hallo mensen,

Mijn pc doet de laatste tijd niet precies wat ik wil, hij geeft vaker blue screens en gehoorzaamt niet.
Nu heb ik besloten hem overnieuw te installeren.
Ik ben niet echt handig met computers maar windows 7 herinstalleren lukt me nog net!
Nou komt het, als ik de windows er op heb wil ik mijn videokaart ook aan de praat krijgen
om vanavond gewoon te kunnen gamen. Maar ik heb geen enkel idee hoe ik dat doe.
Mijn videokaart is een Nvidia Gefore gtx275 ter informatie.

Dus mijn vragen zijn;

1) Als ik mijn windows erop heb hoe krijg ik mijn videokaart aan de praat om te kunnen gamen?
2) moet ik verder nog wat installeren om te kunnen gamen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb geen flauw idee,

Alvast bedankt!

Hoi,

Op deze site kun je drivers downloaden. Je moet eerst GeForce kiezen en dan 2 series en dan vind je in het vak d'r onder je videokaart. Daarna moet je je windows kiezen. Als je niet weet of je 32 of 64 bit hebt moet je op start en dan rechtermuisknop computer en dan eigenschappen. Dan zie je staan welke versie je hebt.

MVG,

Jobbes

oke bedankt! was ik zelf nooit op gekomen, maar moet ik eerste die driver installeren en dan pas de videokaart? want ik zie net dat ik er een cd'tje bij heb:o:o:o

oke bedankt! was ik zelf nooit op gekomen, maar moet ik eerste die driver installeren en dan pas de videokaart? want ik zie net dat ik er een cd'tje bij heb:o:o:o

wel, normaal installeert Win7 direct alle drivers voor alle hardware die op je pc is aangesloten, dus ik denk niet dat er vaal problemen zullen zijn, als je het gewoon met rustt laat, tenzij je je GPU wat wil gaan tweaken, dan kan je beter de drivers van op dat CDtje installeren.

wel, normaal installeert Win7 direct alle drivers voor alle hardware die op je pc is aangesloten, dus ik denk niet dat er vaal problemen zullen zijn, als je het gewoon met rustt laat, tenzij je je GPU wat wil gaan tweaken, dan kan je beter de drivers van op dat CDtje installeren.

zo dan, ehrm... gpu tweaken? praat me aub effe bij, ik ben namelijk zo slecht met computers, maar als eerst windows 7 installer, DAN die driver installeer en ten slotte de videokaart via de cd, ben ik dan good to go?

sorry dat ik zoon lastige/stomme vragen stel :rolleyes:

In principe zal je voor alle hardware driver moeten installeren. Je begint met je chipset en daarna de rest zoals audio en video.

Heb je een merk pc? Zo ja, dan zijn al je drivers te vinden op de website van de fabrikant.

In principe zal je voor alle hardware driver moeten installeren. Je begint met je chipset en daarna de rest zoals audio en video.

Heb je een merk pc? Zo ja, dan zijn al je drivers te vinden op de website van de fabrikant.

in principe installeert Windows 7 die zelf ... alleen voor minder bekende / supernieuwe hardware zal je eerst eventjes windows moeten laten connecteren met internet, zodat ie online de drivers kan vinden.

Hhmm, nog makkelijker. Maar had dat dan niet al moeten zijn gebeurd?

Je kunt toch altijd het beste gewoon de drivers installeren, dan heb je ook profijt van bijv. hardwareversnelling of betere ondersteuning in games :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan