videokaart is niet compatibel met direct 3D

Status
Niet open voor verdere reacties.

catlyntjeeh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Door problemen met mijn printer heb ik de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Mijn beeldscherm is opeens meer ingezoomd en mijn computer doet raar. Als ik bv probeer om naar schermbeveiliging te gaan zegt het dat mijn videokaart niet compatibel is met direct 3D. Ook loopt het vaak vast als ik een video wil zien. Als ik het diagnostisch centrum raadpleeg zegt die dat mijn direct draw, direct 3D en AGP oppervlakteversnelling niet beschikbaar zijn. En mijn videokaart geeft de naam: Standaard-VGA grafische adapter. Zou iemand mij misschien kunnen helpen. Het ligt zeker niet aan mijn videokaart want dit is de eerste keer dat ik hier problemen met heb. Dankuwel!

Zo te lezen ben je de drivers van je videokaart kwijt of zijn corrupt geraakt. Het beste is om bij de maker van je videokaart de juiste drivers te downloaden en die herinstalleren. Mogelijk heb je ook een driver CD bij je computer gehad, daar zouden ze ook op moeten staan.

Indien je er niet uit komt laat dan even weten wat voor computer / grafische kaart je hebt.

heb je het besturings systeem opnieuw geinstaleerd? want als dit zo is moet je de drivers misschien nog instaleren.
en heb je wel een videokaart of alleen een chipset?

Ja ik weet niet zoveel van computers. Heb enkel mijn printer opnieuw geinstalleerd. En heb via pc wizard wat informatie over mijn computer. Ik zet ze hieronder aangezien ik niet goed weet welke informatie belangrijk is.

Moederbord : Packard Bell BV PF2
Chipset :AMD 780V
Processor :AMD Athlon X2 QL 60 @ 1900MHz
Fysiek Geheugen :3072MBDDR2-SDRAM
Videokaart :Standaard-VGA grafische adapter
Harde Schijf :Seagate ST9250827AS ATA Device (250GB)
DVD-Rom Station :HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50N
Netwerkkaart :Realtek Semiconductor RTL8101 PCIe Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem :Windows Vista (TM) Home Basic Home Editie 6.00.6002 Service Pack 2 (32-bit)
DirectX :Versie 11.00
Windows Performance Index : 3.1 AAN 5.9

volgens die informatie heb je geen grafische kaart.
in welke poort zit het snoer van je beeldscherm? een verticalen bovenaan in je pc (onder de ingangen voor de muis en het toetsenbord) of een horizontale poort onderaan?

Je hebt zo te zien een packard, dus mogelijk heb je daar een driver CD'tje van? Helaas geeft deze dus de huidige situatie weer en niet zoals die hoort te zijn. Staat er op de PC een type-nummer?

volgens die informatie heb je geen grafische kaart.
in welke poort zit het snoer van je beeldscherm? een verticalen bovenaan in je pc (onder de ingangen voor de muis en het toetsenbord) of een horizontale poort onderaan?

??????????
die poorten dat is bij iedere computer verschillend hoe wil je daar iets mee achterhalen...
eenige wat nodig is is het type/model nummer van de Packard bell computer en je kan zo alle drivers van het internet plukken

Laatst bewerkt:
Als ik vanonder op mijn laptop kijk zie ik bij model: Vesuvio A
Is het dit wat je bedoelt met type/model nummer?

een grafische kaart is meestal aangesloten op een pci-e poort die onderaan je pc zit, terwijl de poort van de chipset boven aan zit.

Ja ik heb de driver geïnstalleerd en mijn computer opnieuw opgestart maar er is niets veranderd. Heeft er nog iemand een idee? (trouwens alvast bedankt voor jullie hulp)

Ik heb slechts beperkte kennis van vista, maar als je:

start -> uitvoeren -> compmgmt.msc

krijg je als het goed is je apparaatbeheer. Anders het "mijn computer" icoontje -> rechtsclick -> beheren.

Bij apparaatbeheer, krijg je dan een geel uitroeptekentje bij je "beeldschermadapter" ? onder beeldschermadapter staat nu als het goed is "vga-compatible" . rechtermuisclick hierop en kies "stuurprogramma bijwerken". gebeurt er dan iets?

Oké er staat geen geel uitroepteken bij beeldschermadapter en er staat ook niet ''vga-compatible" en als ik ''standaard vga grafische adapter'' wil bijwerken zoekt het op internet of op mijn computer maar vindt het niks. Er staan wel bij overige apparaten 2 onbekende apparaten met ieders een geel uitroepteken, misschien dat dit iets zegt?

een grafische kaart is meestal aangesloten op een pci-e poort die onderaan je pc zit, terwijl de poort van de chipset boven aan zit.
Volgens mij heeft men het hier over een laptop, dus ik snap het bovenstaande niet.:o
Daarnaast klopt het ook niet, al zou het om een desktop gaan.

het zegt mij in ieder geval dat er dingen mis zijn ;) . Het lijkt toch op een conflict of een missende driver ergens. Echter is dat vanaf afstand erg moeilijk vast te stellen. Staat er bij de gele uitroeptekentjes nog een reden? meestal kun je dit zien bij "Eigenschappen".

Heb je 32-bit vista of 64-bit vista?

Als laatste poging kun je nog dit proberen: (32bit)

http://www2.ati.com/drivers/mobile/catalyst_mobility_32-bit_util.exe

of (64-bit)

http://www2.ati.com/drivers/mobile/catalyst_mobility_64-bit_util.exe

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
=> staat er bij beide
En ben het programma aan het downloaden nu voor 32-bit

Het heeft gewerkt! Mijn beeldscherm is weer normaal en heb net het diagnostisch centrum gechekt. En die geeft aan dat alle versnellingen werken en de naam is veranderd naar ATI Radeon 3100 Graphics. Super hard bedankt!!! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan