videokaart kan hij op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo

ik heb een computer alleen ik wil de nieuwere spelletjes spelen
ik wilde nu dus een nieuwe videokaart kopen alleen hoe kan je weten welke videokaart in mijn computer past
nu wilde ik een 512mb videokaart kopen.. past hij erin

als je iets mist dan moet je het maar vragen
Ghz:1.8
pentium 4
geheugen:512mb
mijn ouwe videokaart:64mb

alvast bedankt:thumb:

Heb je ook een AGP aansluiting en wat is je budget?

weet ik nie pci heb ik zeker heb ik bij apparaat beheer gekeken stond alleen pci bij dus ik neem aan alleen pci ik zat te denken aan een 512 mb kan die in mijn computer aan een GEFORCE 7300

PCI is een trager slot dan AGP.

PCI-E (PCI-Express) is de opvolger van AGP. Verwar deze dus niet met het oude PCI-slot!

Kijk ff met Everest of je ook een AGP-slot hebt. Zo ja, dan kan je een AGP-videokaart kopen.

Weet je ook wat het type moederbord is dat er in je computer zit?

Als je de kast van je computer open haalt kun je dan zo'n sleuf zien? (De bruine, kan bij jou een andere kleur hebben.)
agp.jpg

edit: zoals muurhond zegt: je kunt ook everest downloaden en dan kijken wat voor moederbord je hebt. Scheelt je pc openhalen

er staat bij aparaatbeheer pci achter maar als ik bij google in typ
nvidia geforce3 ti200 agp dan herkent hij hem en als ik hem intyp met pci erachter dan herkentr hij hem niet raar?? maar ik denk dat ik agp dan heb

maar om ff terug te komen op mijn vraag kan er een 512 mb videkaart op mijn computer kan hij hem wel aan???

Het geheugen op een videokaart staat los van de computer zelf, ook al zal er 1024MB in zitten doet hij het nog wel.

En op mijn vraag terug te komen: Wat is het budget?

Als je een kaart van 512MB wil dan ga je dat niet redden
Dan zou je er hooguit eentje kunnen kopen van 256MB maar niet getreurd, daar zijn er ook wel aardig wat redelijk goeie van maar ze kunnen van de spelletjes van nu niet de hoogste instellingen aan
Maar als je ergens nog 10€ kan bietsen dan kan je gewoon een redelijk goede GeForce kaart kopen

Laatst bewerkt:
ik heb hier in het dorp een computerwinkel heb ik een pci van 512 mb voor 60 euro maar ik heb agp nodig met agp red ik het zowiso niet

maar ff nogt een vraag ik heb 3 pci sloten en een agp kan ik nu geen pci video kaart kopen en dan op die pci sloten zetten of moet ik dat dan overzetten in de bios van dat agp slot naar pci slot dat daar dan de videokaart op zit???
dat de videokaart nu ingesteld staat op dat agp slot dat ik hem in de bios kan instellen op het pci slot? kan dat?
bedankt van vorige reacties

Laatst bewerkt:
Je moet gebruik maken van je AGP-slot.

Het is niet interessant om te kijken of je een videokaart in een PCI-slot op jouw moederbord aan de praat krijgt. PCI is namelijk, zoals al gezegd, trager dan de AGP.

Lees nog even wat Muurhond in dit topic zegt.

PCI-express is is NIET hetzelfde als PCI!!!

Dus PCI, toen kwam AGP en nu PCI-express.

Verdiep je in de mogelijkheden van je AGP-slot!

Waarom wil je een PCI-videokaart terwijl dit slot vele malen trager is dan het het AGP-slot?

Je ''moet'' (moet niks natuurlijk) kijken voor een AGP-slot voor optimale prestaties.

Ik ben errug benieuwd wat voor 3d kaart van 512 mb ze jou dan kunnen verkopen in die winkel bij jou in het dorp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan