VideoKaart kapot een DOA?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoyS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Beste mensen,

Vandaag heb ik een videkaart binnen gekregen een XFX HD7970. Na het uitpakken heb ik netjes de oude drivers van de oude kaart gedeinstaleerd (HD4970). Kast open gemaakt en de kaart vervangen. Computer opgestart...geen beeld. Ik hoor wel een extra piep maar heb geen beeld. Meerdere monitoren en kabels geprobeerd.

Even nagekeken of ik genoeg power had met een power calculater en ik zou ongeveer nog 110 watt over hebben (Coolermaster 620 watt). Is dit een DOA? Als ik de oude kaart terug steek dan heb ik meteen weer beeld.

Overige specs:

-I7 920
-3 * 2 gb RAM
-Moederbord gigabyte x58a-ud3r rev 1.2 (PCI Epress 2.0)
-Soundblaster kaartje
-3 * 1tb hd's

Heeft iemand een tip of herkend iemand dit probleem? Ik denk zelf dat het een DOA is maar kan het zijn dat ik iets vergeten ben of dat er nog iets is dat ik kan proberen? De kaart is PCI Express 3.0 maar heb gelezen uit meerdere bronnen dat deze 2.0 compatible moet zijn?

Graag hoor ik van jullie.

Gr Roy

Welke bios versie zit erop, F6?
Kaart diep genoeg in slot?
Voedingskabels zitten goed?

Voeding heeft twee keer 6 pins stekkers. Zitten er goed indenk ik de kaart zelf denk ik ook. Fans van kaart draaien. Bedoel je de bios van het moederbord of die van de kaartzelf?

Net de BIOS geflashed naar de meest huidige versie (van FB naar FK). Nog steeds geen beeld bij het opstarten (dus ook geen startup/bios screens). Wat me opvalt is dat de CPU fan pas begint te draaien na de piep van de speaker op het moederbord. Heeft iemand een nog een idee of is het een DOA?.

De moederbord reversie is 1.6 ipv 1.2..

Gr Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan