Videokaart kapot Nieuwe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3nn1z

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo mij andere account deed het niet meer dus heb ik maar even een nieuwe aangemaakt.

Als ik mij computer opstart krijg ik allemaal rare kleuren vanuit het beeldscherm en blokjes vaak duurt het dan ook 10 min ongeveer voor dat deze eindelijk verdwenen zijn of soms geeft hij aleen maar zwart en naar een paar keer rebooten doet ie het.

Ik heb al een andere computer geprobeerd op het beeldscherm en die deed het gewoon goed dus aan het beeldscherm ligt het niet.

Het is denk dus de videokaart nu wil ik een nieuwe bestellen welke raden jullie mij aan ik wil ongeveer 70 euro besteden.

Ik wil spelletjes spelen, hoeft niet persee het niewste spelletjes , gewoon het maximale wat ie hebben kan voor die prijs.

Als ik een nieuwe snellere videokaart erin doen kan de rest van het systeem het dan aan ( kans op doorbranden?)

Mijn systeem is nu :

Amd Athlon 1500++ (1333mhz)
geheugen 256mb
geforce2mmx 32mb

Voordat je een nieuwe videokaart koop kan je dit nog proberen:
1. Haal videokaart uit de kast, maak hem schoon en plaats hem er opnieuw in.
2. Probeer de videokaart in een andere PC.

Het zou zonde zijn als je hetzelfde probleem bij je nieuwe videokaart ook hebt :)
Sinds wanneer heb je last van deze problemen? Iets bijzonders met je PC gedaan?

Wat voor moederbord heb je? Dan kunnen we even kijken wat voor videokaart je het beste kan nemen.

Okee dat schoonmaken ga ik straks even doen alleen die videokaart in een computer met 500mhz steken is dat wel verstandig ?

Het is eigenlijjk gekomen vorig jaar nadat mij vader een hartaanval hier heeft gehad kwamen ze hier direct met allemaal apparatuur om mij vader te redden , en daarna begon hij zo raar te doen ik vind het wel vaag maar ik weet bijna zeker dat ghet daar mee te maken heeft.

Ik heb nog een reportje toegevoegd dan kan je zien wat type moederbord enzo.

edit: een bijlage toevoegen lijkt niet te werken dus hier de benodigde info :

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam DENNIZ
Naam gebruiker AMD

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon XP, 1333 MHz (10 x 133) 1500+
Moederbordnaam Chaintech 7KJD (5 PCI, 1 AGP, 1 ACR, 1 CNR, 2 DDR DIMM, Audio)
Moederbord Chipset AMD-760
Systeemgeheugen 256 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (09/26/01)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce2 MX 100/200 (32 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce2 MX 100/200
Monitor Medion MD1798OA [17" CRT] (113551307)

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen dat er toen iets verkeerd is gegaan.
Je kan hem er instoppen, het is nl. ook een oude videokaart! :)
Als hij daar ook niet werkt zoek ik een nieuwe videokaart voor je op!

Okeee ik heb de kaart los gehaald en weer er goed ingezet ik heb het ram geheugen ook los gehaald en weer erin gezet,

:(

Maar nu, ik wil de computer aandoen hij geeft een piepend alarm en de ventilator maakt herrie en draait langzaam en hij start niet meer op :( WAT NUUU?? ik snap het niet alles zit goed.. Hellpppp.

Allemaal pieps achter elkaar?
Dan heb je de ram er waarschijnlijk niet goed ingedaan.
Hoezo heb je je ram eruit gehaald?

Je hebt gelijk het RAM zat er niet goed in,hij doet het weer tenmiste na 20 min blokjes kijken.,

Ik ben er nu redelijk van overtuigd dat de videokaart gewoon niet meer functioneert naar toebehoren.

Dus ik wil er graag eentje online bestellen, welke raad je me aan voor +/- 70 euro waar ik nog een beetje spelletjes mee kan spelen ook.. het maximale voor die prijs zeg maar.

Ik raad je de Asus A9550GE/TD aan. Je mobo ondersteunt deze ook. Deze kost 70 euro.
Link

Me Mobo ?

Maar wat ik nog wou vragen kan de rest van de computer het gewoon bijhouden als ik zo'n kaart erin doe ?

Mobo -> moederbord
De rest blijft gewoon functioneren zoals het normaal ook deed. Alleen is de videokaart een stuk sneller. Dus je kan de wat meer grafische games spelen.

Oke ik had hem besteld en volgende dag meteen al binnen hij doet het perfect de vraag is opgelost ,, Bedanktt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan