Videokaart kapot, of iets mis met software etc..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Beste helpmij'ers

Ik heb net een nieuwe pc samengesteld en gebouwd etc. en deze gebruik ik nu 1-2 week.
Het rare is dat mn videokaart nu gewoon al crasht tijdens het gamen
Mijn videokaart is btw:
http://www.alternate.nl/MSI/R9_270X_Gaming_2G,_grafische_kaart/html/product/1104403/?event=search

Ik zal even duidelijker uitleggen wat er aan de hand is:
Bij elke stress test overleeft hij het gewoon
Als ik mn pc de hele middag aan heb staan, overleeft hij het gewoon
Als ik een spel op start (maakt niet uit welke), crasht hij na 1-10 min, en dit is niet alleen maar een black screen, maar soms een oranje scherm, soms wit, soms blauw etc... en best vaak met strepen....
Ik zit op de meest recente versie van Catylist (waar ik ook al geklooi mee heb gehad, maar nu wel gewoon goed geinstalleert heb)
Ook is de kaart nooit geoverclockt geweest, aangezien ik anders bang was dat dit zou gebeuren...

De PSU die ik gebruik. (kan het natuurlijk ook aan liggen)
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16817341048

De CPU die ik heb:
AMD FX-8320 (op 3.75 ghz)

Maar mijn vraag, moet ik hem nu terug stuuen, of is hier gewoon een fix voor. (kan me haast niet voorstellen dat ie er is, maar ik heb geen zin om juist in de vakantie zonder pc te zitten, en langer te wachten op een nieuwe ):

Alvast bedankt :)

PS: Ik heb zelfs windows 8 nog een keer opnieuw geinstalleert, want je weet maar nooit :P

Hoi,

Ik zou toch denken dat de videokaart defect is de voeding is van een goed merk stress test waar voer je die mee uit?
Misschien mogelijkheid om de kaart in een andere pc te proberen?

Ik zou inderdaad gokken dat de videokaart kapot is. Heb je al eens getest met Furmark?

Ik ga er voor het gemak trouwens van uit dat je al je drivers up to date hebt (dus ook chipset drivers).

Nou lekker dan, wil ik die chipset drivers updaten (das het enige wat ik vandaag wilde doen, sloom internet + chipset downloaden duurt eeuwen), krijg ik een black screen zodra het windows logo weg is (dus ik zie niet eens een login scherm...)
Dan maar via safe mode, als dat kan :/

Ok het is nu denk ik duidelijk, ik heb er een andere videokaart (HD6870), toen mn chipset geupdate, en toen weer mn nieuwe erin gedaan, en tja toen was het wel duidelijk.
Nu zie ik zelfs dit scherm (zie volgende post voor foto's)

Naja nu dat ding wegsturen, nog bedankt iedereen :)

Hoi,

Oke jammer maar wel fijn dat het probleem duidelijk is geworden.

Doei pc );.jpg

Toch wel raar dat hij het 1.5 week wel heeft gedaan, en toen het opeens neit meer deed, maarja **** happens :/

Hoi,

Kan altijd gebeuren en beter nu als dat hij uit de garantie is;)

Fijne jaarwisseling

Haha jij ook, voor mij begint het jaar nou niet echt lekker :/

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Moet je anders zien hij eindigt slecht met een defecte kaart en begint goed met een nieuwe kaart:D

Laatst bewerkt:
Ja ik mag hopen dat ik zo snel mogelijk een nieuwe krijg, bij alternate ging dit perfect en bij afuture gaat dit hoop ik ook gewoon zonder problemen ;)

Wel leuk om dit nog even te melden, heb vandaag hem weer teruggekregen, hebben ze de BF4 editie gestuurd die 20 euro duurder is, mij maakt dit natuurlijk niks uit :D

Zou er ook niets van zeggen, zie het als compensatie omdat je je videokaart 11 dagen hebt moet missen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan