Videokaart kapot, of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinbertio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2012
Hallo allemaal,

Mijn videokaart is een Nvidia Geforce 9800 GT (Point of View) die de laatste tijd problemen geeft bij het spelen van games. Na een tijdje treden vervormingen in het beeld op. Daar is een naam voor, maar die ben ik even kwijt. Het beeld ziet er vertekend uit (uit hoofden van personages steken enorme lijnen). Bij de wat zwaardere games, zoals GTA IV crashte de game zelfs totaal na een tijdje. Vroeger had ik hier nooit last van....

Omdat de problemen pas na een tijdje optreden kwam ik er na wat zoeken achter dat het probleem waarschijnlijk zit bij de hitte van de kaart. Helaas heb ik er tot nu toe niets op gevonden om daar iets aan te doen (fan programma's werken op het eerste gezicht niet). Uiteraard heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar dat hielp ook niet. Een logische oplossing zou zijn: een nieuwe kaart kopen, maar als nou blijkt dat er gewoon nog een kans is voor de huidige kaart zou ik dat zonde vinden.

Mijn vraag is dus: denken jullie dat er nog veel leven in de kaart zit? Ik kan begrijpen dat bovenstaande informatie vaag of niet genoeg is. Als jullie meer willen weten, vraag het gerust. ;)

Je kunt in ieder geval de kaart zelf even schoonmaken. Kijken of er niet te veel stof in zit.

Dat heb ik al gedaan ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is er waarschijnlijk niet al te veel hoop meer. Afhankelijk van het type kan je de cover eraf schroeven en opnieuw koelpasta e.d. aanbrengen. Maar dan ga je toch al wel veel moeite doen voor misschien weinig opbrengst.

Dit soort symptomen gaan vaak niet meer weg, totdat de hele kaart er mee ophoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan