Videokaart kapot? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Occisus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Hallo allemaal,

Ik zat s'avonds World of Warcraft te spelen, en minimizde het spel even, zodat ik wat muziek kon opzetten.
Toen zag ik rechtsonder, in mijn taakbalk, een waarschuwingsicoontje. Toen ik erop klikte ging het weg.

Ik dacht "het zal wel" en ging toen vrolijk verder spelen.
Maar toen ik later uit het spel was, kwamen er ineens allemaal blokjes are strepen op mijn scherm. (zie attachment)

En nu als ik mijn PC opstart, vind mijn monitor geen signal meer.
Ik heb geprobeerd de videokaart eruit te halen, en er opnieuw in te doen, maar helaas werkte dat niet.

Monitor getest met mijn laptop, en dat was prima. Wel, zat er een gele waas op het hele scherm, maar dat heb ik vaker.
Als de dan de videokaartdriver opnieuw installeer, is alles weer prima.

Heel soms zie ik nog me desktop op mijn scherm, met al die strepen en blokjes.
Maar vaak ook nooit wat. Ik hoop niet dat mijn videokaart kapot is :S
Al lijkt het daar wel op, of niet?

Ik heb een bigtower kast met een 250mm fan die naast de videokaart zit en continu blaast.
Ook heb ik nog een extra fan gekocht voor achter in me kast die ontzettend luid is, en blaast als een gek.
Dus aan koeling kan het volgens mij niet liggen.

Ookal wordt mijn kaart erg heet. Altijd al zo geweest. Maar volgens elke review van mijn kaart (3870x2) is dat normaal.

Toen dit voor het eerst gebeurde heb ik de temperatuur van mij kaart gechecken, en stond op 76c.

Weet iemand misschien wat er aan de hand is, of misschien zelfs een oplossing heeft?

Mvg,

Occisus

P.S. Mijn computer start wel alles gewoon op. Dus geen kapotte voeding of CPU.

Intel Q6600
4GB GEIL DDR2-1066
ATI HD3870X2
Asus Maximus Formula
Thermaltake Toughpower 750W

Bijlagen

• IMG00001-20090616-0047.jpg
    IMG00001-20090616-0047.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 30
Hoi,

Probeer eens een andere videokaart in je computer te zetten.
Als je dan wel normaal beeld krijgt, dan weet je dat je videokaart zeker kapot is.

Succes,

Ranez

Dat ziet inderdaad niet zo goed uit.
Artefacts van eenn kapot geheugen ehbben echter meetal niet zo'n herhalend patroon.
Ik ben benieuwd wat het waarschuwingsicoontje nu precies aan gaf.
76c is in ieder geval niet te heet.
Mogelijk werd de kaart heter onder gebruik.

Proberen de videodrivers opnieuw te installeren kan nooit kwaad.
Ook de chipsetdrivers van het moederbord opnieuw installeren is een optie.
Helpt dat niet, probeer dan, als het even kan, de kaart nog in een ander systeem voor je deze overleden verklaart.

mvg leo

Ok, bedankt.

Ik zal proberen om beeld te krijgen om die drivers te instaleren.
Ik heb geen andere videokaart om te testen, of een andere pc.

Maar misschien dat me neef me daarmee kan helpen.
Jullie horen nog van me.

Mvg,

Occisus

Mogelijk werkt de kaart wel in de veilige modus, dan zijn de drivers uitgeschakeld
Werkt dat niet en ook geen biosbeeld bij het opstarten, dan wordt de kans dat de kaart defect is helaas erg groot.

Helemaal naar Rotterdam gereden om een videokaart van me neef te proberen, gelukkig werkt die wel.
Dus is het zeker dat die 3870X2 kapot is :confused:

Maar hoe kan dat dan? Als het voldoende koeling had. Ik had die kaart maar 1.5 jaar ofzo.
Toch onacceptabel voor zo'n dure kaart?

Mvg,

Occisus

Ik heb 24 maanden garantie op die videokaart, dus ik heb alternate een email gestuurd hoe nu verder.
Maar ik vind het wel raar dat hij het ineens niet meer doet, na blijkbaar 1 jaar en 3 maanden.

Hopelijk krijg ik gewoon een nieuwe, zonder al te veel gezeur.
Bedankt voor de hulp.

Mvg,

Occisus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan