Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kip89

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken een Asus en7600gt, ik was hier heel blij mee tot voorkort. Met behulp van deze kaart kon ik Oblivion op 1024x786 spele en de rest ook bijna volledig aan. Het liep daar mee goed, of en toe een hapering maar meer niet. Maar sinds paar dagen loopt ie steeds even vast voor paar seconden en daar kon ik nog mee leven, maar nu kreeg ik allemaal rare strepen in me beeld en als ik dan door blijf spelen nokt hij er helemaal mee. Dus ik heb nu alle instelling op ze laagst gezet en dacht nu doet hij het weer goed maar na een uur of 2 krijg ik weer dezelfde problemen.:(

Ik heb nou een beetje zitten surfen en ben er achter gekomen dat je ook een goede voeding nodig hebt, dus ik heb gekeken en heb maar een 300wat voeding. Dus volgens mij is dat de reden of niet??

Overige gegevens zijn:
2,93ghz
1gb ram
200gb

Mijn vraag is nou: als ik nou een nieuwe voeding koop is dan heb probleem opgelost of is mijn kaart nu naar de haaie?? :(

Als vast bedankt voor jullie hulp

Je spreekt over strepen en dat kan wijzen op artifacts. Als dat zo het geval is dan is het helaas te laat. Artifacts wijzen op te heet of kapot videogeheugen. Aangezien je de kaart nog maar pas hebt heb je nog wel garantie veronderstel ik?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik garantie heb, ik wel nog het bonnetje maar daar staat niets over garantie op. Ik kan me nog wel herrinnere dat die medewerker van de winkel had gezegt dat als de kaart niet past ofzo dat je hem dan binne 8 dagen kon in ruilen. En dat is nu al te laat. Of valt de garantie onder Asus??

Maar wat was de oorzaak dat dan waarschijnlijk me kaart is over verhit? slechte koeling? of voeding?

Je hebt altijd zeker 1 jaar garantie. Asus zelf bied ook garantie. Waarom de kaart stuk kan zijn kan ik niet direct zeggen. Dit kan een febrieksfout zijn, overclocked,... . Het kan ook inderdaad je voeding zijn geweest omdat een te zwakke voeding je hardware stuk kan maken.

Ja ik zie nu net op de site van de winkel dat ik 30 dagen garantie heb, en dan word het product omgeruild met een nieuwe of een soort gelijk. Dus hier ga ik dan morgen eventje achter aan:D. Maar is het dan ook verstandig dat ik gelijk Bv: een 350watt A-merk voeding koop?

Minimum een 350 watt voeding, beter nog een 400 watt.

voldoet dit ook ?
SPECIFICATIES
Merk Major Brand
Type 350PWSUPPLY
Moederbord aansluiting 24-polig 1x ATX 1.3
Moederbord aansluiting 4-polig 1x ATX 12V
Aansluiting IDE 6x
Aansluiting Floppy 1x
Vermogen (continu) 350 W
Vermogen (piek) 400 W

staat namelijk nu in de veiling voor 18 euro

Status