Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ammiej

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Hallo Iedereen,

Ik had een vraagje over mijn pc. Als ik de pc opstart krijg ik gelijk in het beginscherm allemaal rare tekens en blokjes te zien. Het is een Medion Pentium(R) 4 CPU 3.00 GHz met windows xp Home Edition. Die tekens blijf ik zien totdat de pc helemaal is opgestart. Dat heb ik ook als ik bijvoorbeeld een film afspeel in windows media player of een ander programma. Dan krijg ik ook weer blokjes en strepen te zien op het scherm. Ook als ik een spel speel krijg ik strepen en blokjes te zien. Ik heb er even een screenshot van gemaakt.

http://img146.imageshack.us/img146/1903/medion2bu1.jpg

De fabrikant heb ik ook al gebeld en die zeiden om er een ander monitor op aan et sluiten, had ik al gedaan maar het probleem was niet verdwenen. Ook zeiden ze om de pc terug in fabrieksinstelling te doen zodat ze een software conflict/defect konden uitsluiten maar heb probleem bleef voortduren.

Hopelijk weten jullie wat eraan de hand is en kunt u me helpen wat ik eraan kan doen.

Amrit

Laatst bewerkt:
WelKOM OP HELPMIJ

een paar dingen die je eens zou kunnen proberen.

- drivers opnieuw installeren
- kijken of de kaart er nog goed inzit en of de aansluitingen schoon zijn.
- inderdaad kijken of je een anders cherm kunt krijgen zodat je kan uitsluiten of het in het scherm zit maar dat was dus niet zo

inderdaad duidelijk eenVideokaart probleem , heb je al naar de temps gekeken?
en heb je de nieuwste drivers ??
wat me wel opvalt is dat het alleen bij iconen zijn van windows en op het bureaublad niet....

Laatst bewerkt:
WelKOM OP HELPMIJ

een paar dingen die je eens zou kunnen proberen.

- drivers opnieuw installeren
- kijken of de kaart er nog goed inzit en of de aansluitingen schoon zijn.
- inderdaad kijken of je een anders cherm kunt krijgen zodat je kan uitsluiten of het in het scherm zit maar dat was dus niet zo

Dank u wel voor de welkome

De drivers opnieuw installeren heb ik gedaan maar het heeft niks geholpen, een ander scherm heb ik ook geprobeerd maar het probleem lag niet aan de monitor. Maar ik ga nu even kijken hoe de videokaart eraan toe is, kijken of hij nog goed aangesloten is en of hij niet onder de stof zit.

ok

ik zou zeggen haal hem er ook eens uit en kijk of contacten ook nog goed zijn.
eventueel schoonmaken met een gummetje.

heb je het dan nog dan vrees ik het ergste

inderdaad duidelijk eenVideokaart probleem , heb je al naar de temps gekeken?
en heb je de nieuwste drivers ??
wat me wel opvalt is dat het alleen bij iconen zijn van windows en op het bureaublad niet....

Wat bedoelt u met gekeken naar de temps?
Ja de nieuwste drivers heb ik naar gekeken maar het heeft niks opgeleverd.
Klopt de iconen zijn ook een beetje aangetast maar het bureaublad ziet er nog goed uit. Ook als ik een filmpje online bekijk op youtube bijvoorbeeld dan doet hij het wel gewoon goed.

volgens mij heb ik dezelfde pc..en had ook hetzelfde probleem..dat was na 3 weken al en toen was idd mijn videokaart overleden..

Ik heb het proberen een beetje schoon te maken maar het heft niet geholpen dus ik denk ook dat mijn videokaart overleden is..

Dank jullie wel vooor jullie hulp..

Alleen wat zou een goeie videokaart zijn om ervoor aan te schaffen?

merk en type pc?
of naam en type moederbord?

budget?
en merk en hoeveel watt voeding zit erin?

en wat wil je ermee?

merk en type pc?
of naam en type moederbord?

budget?
en merk en hoeveel watt voeding zit erin?

Systeemfabrikant: Medionpc
Systeemmodel: MS-7012
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Geheugen: 512MB RAM
ATI Radeon 9800 XL 128 mb 8x AGP

Handig met dit soort dingen ben ik niet echt dus heb ik maar opschreven wat ik vond bij "Systeem" bij configuratie scherm.

De prijs is denk ik max 70 euro.
Begin nu wel een beetje meer spelletjes te spelen, dus graag 1 die dat aankan.
Ken je er 1 die het niet aankan is ook geen probleem hoor ik graag.

Laatst bewerkt:
geen moeite graag gedaan.:thumb:

succes met je beslissing en laat ff weten wat het word

die gaat niet passen in je pc.
die heeft een pci-e aansluiting en jij hebt agp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan