Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bunt007

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Dag mensen,

Ik heb een monitor van Parckard Bell type callisto 171. Op een gegeven moment wil ik mijn computer opstarten, maar krijg ik geen beeld. Onderaan de monitor zit de aan en uit knop en die wordt blauw als de monitor aanslaat, maar hij blijft oranje, wat wil zeggen dat ie op stand-by staat. Daar blijft ie dus ook op. Ik dacht zelf dat de kabel kapot was, maar toen ik de monitor op de laptop aansloot deed ie het prima. Misschien ligt het dan aan de videokaart? Of is er misschien een ander probleem?

Alvast hartelijk bedankt,

Bunt

Regel eerst een andere monitor en sluit die aan op je pc. Afhankelijk van het resultaat weet je dan min of meer exact waar je aan toe bent.

Ten eerste bedankt dat je zo snel reageert. En dat is inderdaad wel een goed idee. Ga ik gelijk eens even proberen en dan laat ik het wel even weten.

Nou ik heb het even met een andere monitor geprobeerd dus het aan de monitor ligt het niet, moet er dan maar vanuit gaan dat het de videokaart is? Of zijn er meerdere opties? De melding komt er bij beide monitors op neer "No signal input"

Da's idd. een optie : videokaart kapot.
Er is echter nog een (1) minder ernstige en óók een juist (2) ernstiger oorzaak te benoemen:

1. check de kabels (pak een andere kabel), schroefjes in de VGA stekker, controleer de kaart in het (AGP?) slot.
2. de (AGP) voet op het moederbord is defect hetgeen een nieuw mobo betekent.

Om het één of het ander uit te sluiten zul je toch een videokaart moeten ritselen om het e.e.a. uit te sluiten of juist bevestigd te krijgen.

stekkers al na gekeken, de spanning al een tijdje van je pckast gehad.?

Oke, ik zal alle opties eens even bijlangs gaan. Tot zo ver bedankt!:thumb:

als je op je mobo nog een vga aansluiting hebt kun je het daar zolang mee doen, en dan kan je proberen de drivers te installeren/updaten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan