Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcDelonghi

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
29
Hallo,
Ik heb een Acer Aspire 5920G van 2 jaar oud. Toen ik vanmiddag mijn laptop wilde opstarten deed het beeldscherm het niet meer, het bleef geheel zwart. Het is dus niet zo dat de backlight o.i.d. kapot is, maar het hele beelscherm werkt niet. Nu dacht ik het te kunnen oplossen door de laptop op een extern beeldscherm aan te sluiten, maar ook dit werkt niet.
Ik heb hierbij een aantal vragen. Is mijn beeldscherm kapot of mijn videokaart? (Misschien allebei).
Nu heb ik verder gelezen dat bij mijn laptop het mogelijk is om de videokaart te vervangen. Echter, loont zich dat of is dit zo prijzig dat het haast de moeite niet waard is.
Kan iemand me laten weten wat ik het beste kan doen?
Bedankt!:)
 
Hoorde je wel dat je laptop verder opstartte? Hij is niet gevallen of hard neergezet neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst aanspraak doen op je garantie.2jaar is wel erg snel voor een laptop.
daarna als dat echt niet meer mogenlijk is zou ik gaan kijken naar een andere videokaart.
ze zijn te koop voor 200 tot 400 euro.

probleem is dat elke nieuwe andere laptop het niet haalt bij de 5920, de cpu die daar in zit is erg snel en zit aleen in de hele dure laptops.

deze laptop was kwa prijs prestatie een top model.
wil je dezelfde specs kom je boven de 1000 euro uit nu.

ik zou het mischien toch wel de moeite vinden om de kaart eventueel te vervangen.
 
Ik zou eerst aanspraak doen op je garantie.2jaar is wel erg snel voor een laptop.
daarna als dat echt niet meer mogenlijk is zou ik gaan kijken naar een andere videokaart.
ze zijn te koop voor 200 tot 400 euro.

probleem is dat elke nieuwe andere laptop het niet haalt bij de 5920, de cpu die daar in zit is erg snel en zit aleen in de hele dure laptops.

deze laptop was kwa prijs prestatie een top model.
wil je dezelfde specs kom je boven de 1000 euro uit nu.

ik zou het mischien toch wel de moeite vinden om de kaart eventueel te vervangen.

Ja maar is dit een verschijnsel dat mijn videokaart kapot is? Want ik wil hem natuurlijk niet vervangen om vervolgens erachter te komen dat mijn scherm kapot is.

Verder over de garantie, deze is helaas 2 maanden geleden verlopen dus daar kan ik niks meer mee.

Hoorde je wel dat je laptop verder opstartte? Hij is niet gevallen of hard neergezet neem ik aan?

Hij start wel nog gewoon op, dus de laptop werkt gewoon. Alleen het beeldscherm niet. Ik heb hem niet laten vallen o.i.d., probleem kwam nogal onverwachts.
 
Bekende probleem wederom...

Door oververhitting is de videochip overleden....
Reparatie bij Acer kost ca. 300,- euro.

Er is een zgn reflow reparatie mogelijk, kosten 50,- euro alleen....
Het kan zijn dat de laptop dan weer 2 jaar goed werkt, maar het kan ook 2 maanden zijn....
 
Bekende probleem wederom...

Door oververhitting is de videochip overleden....
Reparatie bij Acer kost ca. 300,- euro.

Er is een zgn reflow reparatie mogelijk, kosten 50,- euro alleen....
Het kan zijn dat de laptop dan weer 2 jaar goed werkt, maar het kan ook 2 maanden zijn....

Oke, bedankt voor de informatie. Ik was inderdaad wel aan het wachten totdat er het een en ander een keer zou doorbranden, want de laptop neemt temperaturen aan dat is niet gezond.
 
Die soort nood-reparatie die ik vertelde, kan trouwens NIET bij Acer of in een pc winkel.....
 
Nee, ik was ook niet van plan om deze uit te laten voeren. Aangezien ik weet dat de laptop zulke hoge temperaturen krijgt dat een noodreparatie tijdelijk is dus het heeft niet veel zin.
Weet iemand wel of het mogelijk is om de HDD eruit te halen en de bestanden erop nog te behouden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan