videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
ik heb de laaste tijd steeds meer problemen met vastlopen en vervormen van mijn games.

sommige lopen op het max van mij systeem maar ook spellen uit 2008 bv.crysis warhead,left for dead 1 enz.enz.

nu vraag ik mij af of dit mij videokaart kapot is ik heb hem ook schoongemaakt,of een ander onderdeel is kapot?

ik heb ook bij systeem info gekeken en ik!!{dat zegt niet veel maar ja niet gekeken is ook niets weten lol} kan niets vinden alles zegt ok

ik heb de directx test gedaan,was ok en een memtest en spotmau laten lopen regscnnr enz enz.

mijn systeem is:Moederbord : Asus M3N78-VM
Chipset : nVidia nForce 720a
Processor : AMD Athlon 7750 @ 2700MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9800 GT
Harde Schijf : Hitachi HDT721032SLA360 (320GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH22LP20
Netwerkkaart : Nvidia MCP77 Ethernet
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 10.00

en ook zonder de directx 10 en met direct9c loopt elk spel vast en zijn de problemen hetzelfde alle spellen zijn origineel.

ik weet het niet meer of is mijn geheugen mischien niet goed genoeg?of iets op het moederbord? ik hooop dat iemand een idee heeft.

ik kan met pc wizzard alles laten zien zonodig.

en temp van videokaart is ook goed,en van proccessor ook.

Hardware Monitoring : ITE IT8712F
Processor Voltage : 1.25 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 4.97 V
+12V Voltage : 12.67 V
+5V VCCH : 4.95 V
VBAT : 3.18 V
TMPIN0 : 49 °C
TMPIN1 : 35 °C
TMPIN2 : 128 °C
Processor AMD Athlon : Sensor DTS
Core 1 : 32.5 °C
Core 2 : 32.5 °C
Energy Power : 90.65 W
NVIDIA GeForce 9800 GT : nVidia Driver
GPU Temperatuur : 42 °C
GPU Temperatuur (GPU) : 42 °C
GPU Ventilator : 35%
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Hitachi HDT721032SLA360 : 41 °C

BIJ VOORBAAT DANK: Peter.d.

En voor het schoonmaken was er neits aan de hand??

Probeer ook eens de nieuwste driver van nvidia.

ik heb de nieuwste drivers en physx behalve er is nog een beta,en ja het was al voor het schoonmaken maar het lijkt net of er iets afzwakt want als ik begin is het goed en dan gaat het steeds slechter meer vervormingen en rare lichtplekken tot hij vastloopt.

en eerst hoor je de audio nog maar die loopt ook vast en dan werkt zelfs cntrl alt del niet meer alleen opnieuw opstarten

Laatst bewerkt:
lijkt ofdat er iets te warm wordt.

Weet je de temperaturen van je cpu en gpu tijdens het gamen?

ja ik heb gekeken maar die zijn niet veel hoger als staat aangegeven op mij eerste bericht.

zelfs als ik hem aanzet en ga spelen dan gebeurt het al in het eerste half uur.

zou het niet kunnen dat mijn geheugen niet goed genoeg is want het moederbord en videokaart en geheugen en processor zijn allen net iets ouder als een jaar .

of mischien is mijn voeding niet sterk genoeg? hij is 550watt

550W is meer als zat.

Welk merk / type is het?

a ik zie nu iets nu ik ook speedfan heb gebruikt die zegt dat temp1 iets over het maximale gaat maar wat temp 1 is weet ik niet kan het niet vinden

speedfan is een bagger programma.

neem bv om je cpu temp te meten => Coretemp
en je grafische kaart temp => GPU-Z
in gpu-z kun je ook de max temp zien en "opslaan" tijdens het gamen

het is een cooler master rs-460 pcap o en hij is maar 230v 6a 50hz wat dat ook betekent lol

aha maar die metingen in mijn eerste bericht komen van pc wizzard of is die ook niet goed?

de temp die jou voorgestelde progmms geven zijn gpu-z zegt:41 graden
en core temp zegt 32 low 34 high

het is een cooler master rs-460 pcap o en hij is maar 230v 6a 50hz wat dat ook betekent lol

Dan is het een 460W voeding ipv een 550W, wat opzich nog geen probleem zou moeten zijn.
Dan lijkt het er toch op dat je videokaart half gammel is.

Misschien kun je de videokaart in een andere pc testen om de rest van je hardware uit te sluiten

ok dat dacht ik al maar rond kerst wil ik mijn processor en videokaart en eventueel mijn geheugen{sneller en/of beter} vervangen maar nu nog geen geld voor maar is dat de moeite waard met dit moederbord of moet ik die ook vervangen?.

sorry voor de moeite maar ik moest toch proberen te weten te komen wat er mis was en/of is want ik dacht dat het moederbord nog goed genoeg is?.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan