videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnvddonk

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
hallo,

ik heb een gtx260 in mijn pc zitten en ik heb deze pc 2e hands gekocht toen ik hem ging ophalen liep deze nog perfect..
maar nu ik deze thuis heb is het dat mijn games vast lopen of mijn pc uitvalt tijdens een game als ik deze probeer aan tezetten krijg ik een melding en dit gebeurt elke dag..
ligt dit aan mijn videokaart of aan iets anders en hoe kan ik dat dan testen?

mvg Stijn

Heb je de drivers geïnstalleerd? Heb je de oude drivers eerst grondig verwijdert?

ja.. had ik ookal met mijn vorige drivers heb nu de nieuwe driver voor de kaart doet t ook niet

Hoi Stijn,

Heb je de drivers up-to-date ?
Niet alleen van de videokaart, maar ook de chipset, geluidskaart, evt. sata drivers ed...

En je voeding, deze kaart heeft 500Watt nodig minimaal.
Mocht het dan nog zo zijn, zou je ook naar de temperatuur kunnen kijken.

alles is al geupdate voeding is goed toen ik bij de pc ging kijken werde die nog perfect heeft meer als een uur gelopen niks aan de hand.. maar thuis begonne er problemen.. kan het zijn dat er tijdens het vervoeren iets kapot is gegaan in de kaart?

Dat zou zomaar kunnen, je kunt even kijken of de kaart ergens tegenaan is gestoten, controleren op beschadiging.
Heb je de kaart vervoerd in een anti statische verpakking ?

Je zou ook een benchmark programma kunnen laten lopen om te kijken of de kaart het probleem wel is en of de kaart wel goed presteert.
Ik zelf gebruik Passmark, maar er zijn er nog veel meer.
Misschien iemand die een betere/andere gebruikt ?

hoe werkt passmark precies moet ik dat downloade? en nee we waren hem vergeten uit de pc te halen heel dom..

Ik had een link naar de homepagina, DEZE doet het beter.
Downloaden, installeren, en het programma test je hardware, en dus ook je videokaart.

Hoi Stijn,

Kan er niet zoveel uithalen, maar de videokaart word wel belast door dat programmatje, dus hoogstwaarschijnlijk heb je een goede videokaart.
Wat ik al eerder zei, kijk eens naar de temperatuur, ik gebruik zelf HWMonitor, even downloaden en installeren, evt. een game opstarten, en met alt-tab combinatie snel terugschakelen naar HWmonitor.
Op die manier heb je een vrij accurate temperatuur meting.

Wat ook van belang is de voeding, je zegt dat je voldoende vermogen hebt, maar het kan ook zo zijn dat die aan vervanging toe is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan