videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phoibos

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2013
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een computer gekocht maar ervaar problemen met de grafische kaart. Om de zoveel tijd verschijnen er artefacten op het scherm of stopt hij gewoon en moet het beeldschermstuurprogramma hersteld worden of crasht de computer en moet hij opnieuw opgestart worden. Nu is mijn vraag of er een manier is om te controleren of het de grafische kaart is en niet het moederbord aangezien bij een van de slots al de klip om de grafische kaart goed vast te zetten afgebroken is wat aangeeft dat deze ook mogelijk beschadigd kan zijn.
Systeeminfo:
BIOS: BIOS Date: 02/05/10 19:13:52 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8168MB RAM
Page File: 3279MB used, 13056MB available
Windows Dir: C:\windows
DirectX Version: DirectX 11
Card name: AMD Radeon HD 6900 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: AMD Radeon Graphics Processor (0x6718)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_6718&SUBSYS_E182174B&REV_00
Display Memory: 4095 MB
Dedicated Memory: 2035 MB
Shared Memory: 2060 MB

Bedankt voor enige hulp/informatie,
Joris

P.S. heb al de drivers verwijderd en de nieuwste drivers geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Temperaturen van de videokaart? Videokaart al een keertje opnieuw geplaatst? Eventueel kan je je computer ook nog testen met de onboard videokaart van je cpu, dan kan je uitsluiten of het aan je videokaart ligt of niet.

Hij crasht zelfs als ik niets meer draai dan windows bij temperaturen van 45 graden. Heb de kaart nu op de andere slot zitten die wel nog een klip had om hem vast te zetten. Heb hem bij beide al meer dan een keer geplaatst. Hoe zou ik hem kunnen aansluiten op mijn cpu? Heb alleen aansluitingen voor het beeldscherm aan de grafische kaart.
WhoCrashed geeft twee verschillende meldingen:
On Sun 1-9-2013 13:13:46 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\windows\Minidump\090113-17706-02.dmp
This was probably caused by the following module: atikmdag.sys (atikmdag+0x23C5C)
Bugcheck code: 0xA0000001 (0x5, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: CUSTOM_ERROR
file path: C:\windows\system32\drivers\atikmdag.sys
product: ATI Radeon Family
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: ATI Radeon Kernel Mode Driver
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmdag.sys (ATI Radeon Kernel Mode Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. CUSTOM_ERROR

On Sun 1-9-2013 10:25:50 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\windows\Minidump\090113-17690-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0xACF0)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800A8784E0, 0xFFFFF88006D01CF0, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Je schrijft recent een pc gekocht is hij zo recent dat er nog garantie op zit dan zou ik die aanspreken voor je videokaart.

Het was via de MyCom veiling en die geeft maar drie maanden garantie. Dus deze is al vervallen. Mijn excuses als recent verkeerd opgevat is.

Hoi,

Hoef je geen excuses voor te maken hoor was maar een idee:thumb: Dan is het misschien een optie om een andere videokaart te proberen werkt de pc dan wel dan weet je zeker dat het aan de videokaart ligt.Is het soms een 6950 videokaart die op gekrikt is naar een 6970?

Ik zal proberen een andere video kaart te lenen van een vriend. Zover ik weet is het gewoon een normale 6970.

Ondanks dat het een mycom veiling was, moet je hoe dan ook gewoon 2 jaar garantie hebben. Dit is namelijk wettelijk zo bepaald!?

Dit geld voor nieuwe producten, niet voor demo producten zoals verkocht bij de veiling.

Hoi,

Ik weet niet de staat van hoe je hem kocht maar zie bijlsage dit zegt Mycom zelf

Bijlagen

• mYCOM.PNG
    mYCOM.PNG
    7,4 KB · Weergaven: 36
Welk merk en type voeding heb je? (daarvoor moet je de kap eraf halen , óf je moet het kunnen zien door je venster)

Welk moederbord gebruik je, en welke (exacte) RAMmodules gebruik je?

Moederbord is een ASUS P8P67, probeer nu de RAM modules te bekijken.
Denk dat het Icidu Value 4GB DDR3-1333 CL9 zijn staat Icidu OSI 707201 op.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zou me eerst toch even op de videokaart concentreren aangezien die toch duidelijk de tekenen gaf om overleden te zijn;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan