Videokaart kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper123

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Beste allemaal,

Laatst was ik een film aan het kijken op mijn pc. Weggebeld door een vriend en de film op pauze gezet.
Toen ik een paar uur later terugkwam wilde ik verder kijken maar toen liep mijn pc vast.

Als ik nu de pc wil gebruiken dan crashed hij na 1 tot 15 minuten. De pc reageerd dan niet meer en er komen allemaal gekleurde lijnen in beeld. Hier crashde hij tijdens het kijken van een youtube filmpje:

Is mijn videokaart kapot of kan dit ook nog aan iets anders liggen?

Gr Jes

Probeer eerst eens de drivers van je videokaart te updaten ;)

Weet je wel zeker dat hij goed gekoeld is? Ga anders eens een keer met een bus perslucht (Bij de Action iets van 3 euro) over de fan heen.

Er zit een aparte ventilator bij.

Ook heb ik voor de zekerheid de videokaart eruit gehaald en gestofzuigd.

Maar nu krijg ik helemaal geen signaal meer uit de videokaart...

Hoi,

Mogelijkheid om de kaart in een andere pc te proberen?

Hallo

De nuttige info door u geleverd is op z'n minst genoemd ... summier.

"Is mijn videokaart... en de videokaart ..."

Vermelding van merk/typer/ouderdom is echt nuttige info.

"Ook heb ik voor de zekerheid de videokaart eruit gehaald en gestofzuigd." ---> was er veel stof aanwezig ????

"Als ik nu de pc wil gebruiken dan crashed hij na 1 tot 15 minuten. De pc reageerd dan niet meer en er komen allemaal gekleurde lijnen in beeld. Hier crashde hij tijdens het kijken van een youtube filmpje"

Dit zijn echter sterke indicaties dat de videochip op de videokaart "defekt" is."

De meest voorkomende oorzaak van dit defekt ---> langdurige en extreem hoge temperaturen van de g.p.u. (soldeerverbindingen tussen g.p.u. chip en prinplaat smelten en vertonen onderbrekingen)

Hoe je een laptop snel/eenvoudig zuiver/stofvrij kunt maken:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Uiteraard kun je dit alles ook toepassen op een videokaart , alsook complete desktop p.c.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan