Videokaart + Koeling installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

ik heb een 9800GTX+ van Club3D waarvan de koeling het begeven heeft.
nu heb ik de Arctic Cooling Twin Turbo gehaald. alleen tot mijn verbazing staat op de verpakking dat deze koeling niet compatibel is met mijn videokaart. echter op de website van Arctic Cooling staat dat mijn kaart wel compatibel is.

ik heb de koeling maar op de kaart gebouwd in de hoop dat het goed gaat en tot nu toe past het nog wel.

maar ik zit met een probleem. er zit een molex stekkertje aan de koeling met een 4pins aansluiting en vanuit die aansluiting zit een stekkertje met een 3pins aansluiting. mijn videokaart heeft alleen een 2pins aansluiting dus moet ik volgens mij het verloop stukje PWN naar molex gebruiken. echter dit verloop stukje heeft een 7volt en een 12volt aansluiting (ook zit hij eruit als een 3pins aansluiting maar ik zie maar 2 pinnetjes zitten) welke van de 2 moet ik nou op de koeling aansluiten?

mvg mij.
 
De verloop stekker die er bij zit (deze) is alleen nodig wanneer er geen 3 of 4 pins aansluiting aanwezig is op je videokaart.
Normaal gesproken heb je dit dus niet nodig en sluit je de kabel van de koeler rechtstreeks aan op de videokaart.
 
De verloop stekker die er bij zit (deze) is alleen nodig wanneer er geen 3 of 4 pins aansluiting aanwezig is op je videokaart.
Normaal gesproken heb je dit dus niet nodig en sluit je de kabel van de koeler rechtstreeks aan op de videokaart.
Dat heeft hij ook, dat zegt hij net haha
 
In het geval van de 2-pins plug je die adapter dus aan een molex aansluiting vanuit de voeding en de 12v of 7v stekker op je videokaart. Stekkertje gaat maar op 1 manier werken, dus lastig is het niet.

Tythor Zeth bedankt voor je bijdrage.
 
Laatst bewerkt:
In het geval van de 2-pins plug je die adapter dus aan een molex aansluiting vanuit de voeding en de 12v of 7v stekker op je videokaart. Stekkertje gaat maar op 1 manier werken, dus lastig is het niet.

Tythor Zeth bedankt voor je bijdrage.
Always a pleasure ;)
 
bedankt voor de reacties maar mijn probleem was eigelijk dat ik niet wist of ik de 7 of de 12 volt lijn moest aansluiten maar hij zit nu op de 12v en hij doet het nog dus bedankt in ieder geval :p
 
:thumb: dan was het verkeerd begrepen. De 7 en 12V beïnvloeden de draaisnelheid van de fans, dus als 12V stil genoeg is is dat prima. 7V zou kunnen als de temperatuur dat toelaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan