Videokaart koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Hallo daar,

Ik had even een vraagje, ik kan hier maar erg weinig info over vinden dus ik dacht vraag het hier:)

Ik heb momenteel één MSI GeForce GTX 760 2GB TWIN FROZR.
Hier wil ik er nog bij kopen en deze in SLI zetten.

Om ze te koelen heb ik een al zeg ik het zelf aparte contructie bedacht.

Beide kaarten wil ik strippen en bevestigen aan een NZXT Kraken G10 videokaart cooler. Deze worden dan verder gekoeld met closed loop waterkoeling systemen van Corsair. De H55 en de H90, beiden uitgerust met Corsair quiet edition fans.

Omdat ik een vrij open case heb(plexiglas wanden) moet het er natuurlijk wel mooi uitzien, daarom ben ik op zoek naar een backplate voor mijn videokaarten. De enige echte backplate voor een 760 die ik heb kunnen vinden is deze van EVGA. Het is natuurlijk jammer dat er dan een ander merk op de kaart staat als ze daadwerkelijk zijn, maar dat moet dan maar.

Mijn vraag uiteindelijk is dus of dit allemaal pas op mijn videokaartjes? En als iemand eventueel nog weet van een andere backplate die zou passen hoor ik het graag!

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Noud Frenken.

Modedit: Heey is hier niet gewenst als aanhef.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is erg belangrijk om na te gaan of jouw videokaarten het referentieontwerp hebben wat de PCB betreft van je videokaart. De fabrikant van de Kraken waarschuwt hier ook voor:
The compatibility list is based on AMD Radeon and NVIDIA's reference board layout, screw spacing and die height only.

Mits dat dit zo is, zou het allemaal moeten passen ;)

Wat de backplates betreft: ik heb ook even kort gezocht en de EVGA komt inderdaad vaak naar voren. Echter kwam ik ook deze tegen: http://www.coldzero.eu/nvidia/1685-coldzero-backplate-msi-gtx-760-gaming-1.html
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb met deze webshop.

Die Coldzero backplate ziet er een stuk mooier uit, als de webshop respectabel blijkt ga ik die dan waarschijnlijk ook halen.

Wat je verder zegt over het referentieontwerp, dit was eigenlijk ook een beetje mijn vraag. Ik kan nergens informatie vinden of het ontwerp van mijn videokaart verschilt van het originele reference design van nvidia.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan