Videokaart kopen, waar rekening mee te houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazingBull

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Beste helpmij gangers,

Ik zit te denken om een nieuwe videokaart te kopen (wellicht 2e hands), nu vroeg ik me af of ik ergens rekening mee moet houden, denk aan compitabiliteit moederbord ed.

Alvast bedankt!

grt

Ronald

Hoi,

Ik weet niet met wat voor systeem je draait maar eerst zou ik kijken of er agp of pci-e slot op het moederbord zit, en welke processor draai je .

Modag

hoi modag,

ik heb een; amd athlon xp 1700+
verder weet ik niet of ik een pci slot heb :eek: weet je of ik dat kan zien op de computer of moet ik daarvoor mijn kast openschroeven?

mvg,

Ronald

Hoi,

Je hebt dus een moederbord met agp slot dus daar zal je naar moeten kijken en verder is het belangrijk of je veel games speelt.
En als je wilt weten wat er in pc zich bevind kan je met everest dit bekijken, want weet je wat voor videokaart er nu in zit?

Modag

hoi modag,

ja dmv start -> run -> dxdiag ben ik erachter gekomen dat ik een (zwaar) verouderde videkaart heb (hehe) nl. nvidia geforce2 Ti 64 mb.:p maar mijn vader doet een beetje moeilijk met een nieuwe videokaart kopen, hij zegt dat het parels voor de zwijnen zijn. :mad: maar met deze videokaart kan ik echt bijna niks meer! :confused:

mvg,

Ronald

Hoi.

Zal je toch eerst een oplossing met je vader moeten zoeken.
Je zal toch rond de 125 euro kwijt zijn voor een redelijke kaart

Modag

ja weet ik, ik had eigenlijk gehoopt dat jij een goed tegen-argument wist :P want hij vindt upgraden weggegooit geld. maar ik ben wel bereid om met mijn eigen geld een videokaart te kopen rond 125e. maar om de een of andere reden gaat hij daar niet mee akkoord :eek:

Hoi,

Dat is jammer maar vaak komt van het een weer het ander daar zal hij wel bang voor zijn, want nu is het de videokaart en dan is er een het geheugen tekort.
Het enigste wat je kan aandragen is dat je de spelletjes die je van hem krijgt niet kan spelen met deze videokaart en dat is dan helemaal zonde.
Verder kan ik je hier niet mee helpen misschien dat je dan toch 2e hands iets kan bekomen dat scheelt dan toch een aantal euro's

Modag

ja bedankt voor de hulp iig, weet je toevallig dan ook waar ik op moet letten als ik er eentje 2e hands wil aanschaffen? of kan ik in principe elke videokaart in mijn moederbord doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan