Videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazingBull

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe videokaart. Mijn huidige trekt namelijk niet meer zoveel;

Nvidia Geforce2 Ti 64 mb

Nu ben ik dus het volgende probleem tegengekomen, het schijnt dus dat niet elke videokaart op elke moederbord past. Hoe weet ik of hij op de mijne wel past? Volgens mij heeft mijn moederbord AGP terwijl de nieuwere kaarten alleen PCI-e ondersteunen?! Wat is het verschil hier tussen eigenlijk? Is het mogelijk om vanaf de computer te zien wat voor een moederbord ik heb?

Ik zoek een low budget (ongv. €100) videokaart die minimaal één jaar nog kan meegaan met gamen. De 6600 GT schijnt goed te zijn maar ben ook al meerdere keren 7600 GS tegengekomen. Deze heeft wel een passieve koeling?! Is dat nu beter? is het nog steeds mogelijk over te clocken?

Alvast bedankt voor het lezen van deze saaie post :o :p

groeten,

Ronald

Aan je videokaart te zien die je nu hebt, is je systeem vermoedelijk niet echt nieuw meer. Plaats je verdere systeemspecificaties ook even, wan bijvoorbeeld een 7600 GS is een prestatiekaart, maar zal nooit op een langzaam systeem prestatie geven. Een systeem is zo snel als het langzaamste component.

Aan je videokaart te zien die je nu hebt, is je systeem vermoedelijk niet echt nieuw meer. Plaats je verdere systeemspecificaties ook even, wan bijvoorbeeld een 7600 GS is een prestatiekaart, maar zal nooit op een langzaam systeem prestatie geven. Een systeem is zo snel als het langzaamste component.

Bedankt voor je reactie,

De specificaties;
Processor; Amd Athlon XP 1700+ ~1,5Ghz
Memory; 768MB RAM
Operating System; Windows XP
Disk Space; 160GB

groeten,
Ronald

Ik zoek een low budget (ongv. €100) videokaart die minimaal één jaar nog kan meegaan met gamen.

Ik zou er zeker niet veel geld aan uitgeven voor een goede videokaart. Het is nog maar de vraag of de computer nog wel voldoende is om te gamen voor een jaar ;).

Wat speel je zoal, dat maakt kiezen ook een stuk makkelijker :)

Ja oke een heel jaar is misschien wat overdreven, maar op dit moment kan ik echt niks meer met mijn computer... Maar naast gamen maak ik ook gebruik van het programma 3ds max (3d programma), dit vereist af en toe ook een betere grafische kaart.

Maar stel dat ik een nieuwe grafische kaart koop, laten we zeggen de 7800GS, ga ik er dan veel op voor uit?

Hallo !

Helemaal eens met Jippiejajee !

Je geeft niet je MOBO aan; ondersteunt dat wel 8 x AGP ?

Zoniet zou ik voor een paar tientjes een 128 Mb kaartje op Marktplaats kopen, want je zult er niet erg veel op vooruit gaan.

Greetz,

Harry.

Als je die kaart in die computer stopt, dan zal die nooit optimaal draaien. Tuurlijk een goede kaart, maar je zult teleurgesteld zijn op het gebied performance, maar dat kan je niet op die kaart steken.

Je processor is zwaar langzaam vergeleken met huidige. Geheugen 768 MB is voor 3dsmax al eigenlijk te weinig.

Het is een goeie videokaart, maar alleen in een goeie computer.

Ik speel America's Army en ik wil graag Joint Task Force gaan spelen maar dat kan mijn videokaart dus niet aan. Verder heb ik vaak last van een lage framerate.

En wat betreft mijn moederbord, weet ik niet of hij 8x agp ondersteunt, kan ik daar informatie over vinden op mijn computer? iets als in "start -> uitvoeren" en dan vervolgens "dxdiag" intikken?!

Is het misschien beter om voor een xbox 360 te gaan sparen en daarop te gaan gamen? en als het erop aankomt een gehele nieuwe computer te kopen ipv upgraden?

groeten,
Ronald

Laatst bewerkt:
Verder heb ik vaak last van een lage framerate.

Dat zal niet anders zijn met de spelen die je nu niet kan draaien. Maakt niet uit welke videokaart je erin stopt.

Je hebt echt het minimale aan processor voor wat je nodig hebt voor AA.

nou iig heel erg bedankt voor jullie reacties! ik denk dat ik maar even doorspaar en gelijk een nieuwe computer koop! :thumb:

groeten,
Ronald

nou iig heel erg bedankt voor jullie reacties! ik denk dat ik maar even doorspaar en gelijk een nieuwe computer koop! :thumb:

groeten,
Ronald

Daar zal je zeker meer plezier van hebben dan een dure nieuwe videokaart in deze computer. Had je al een budget in gedachten voor een nieuwe PC?

nee nog niet... maar aangezien ik op dit moment slechts 70 euro heb :P Dus heb ik nog wel een tijdje om daarover na te denken. :) maar ik wil denk ik een mid-end systeem dus rond de 900 à 1000 euro (zonder monitor).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan