videokaart kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavar

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2005
hoi

ik wil een nieuwe videokaart kopen maar ik weet niet of het echt beter is dan mijn huidige videokaart.
dit is mijn huidige videokaart:

212571214.jpg

en dit zijn de videokaarten:

1

of 2

of 3

of 4

of 5

en de laatste

alvast bedankt ! :thumb:

de 'laatste' ziet er wel goed uit.
als ik uit die 6 zou moeten kiezen zou ik die nemen.

ik zou ook die xfx nemen is stukken beter dan die andere ;) ik heb zelf ook een xfx

en hij is beter dan mijn huidige videokaart??
ik bedoel zijn de verschillen groot? zijn de games vel mooier als ik de laatste aanschaf ??
ik kan bijvoorbeeld NFSC niet op maximaal video kwaliteit draaien want dan stotert hij een beetje zelfde verhaal met COD2 en BF 2142

dus zou ik dan een beetje redelijk kunnen gamen met die videokaart?

nou je zou er uitstekend mee kunnen gamen or ;) een vriend van me heeft die kaart ook, ik heb een andere xfx van agp8x en met die kan ik zelfs nfsc en battlefield 2124 op allerhoogste resolutie en graphics spelen ;) dan zal het zeker met deze ook kunnen want hij is nog sneller dan de mijne.

deze heb ik en hij doet t uitstekend ;) kan alle spellen op high graphics spelen.
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?artno=JAGXA4&showTechData=true

tja weet ik nog niet waarom ie stukken beter is

omdat je vriend hem heeft en omdat ie goed werkt daar??:confused: :confused: :confused:

ik bedoel ermee te zeggen dat als je hier antwoord geeft dat je het dan ook goed onderbouwt

sneller in mhz wil niet altijd zeggen beter

er komt meer bij kijken!!!!!!!!!!!!1

wat bepaalt of ie stukken beter is????

Over het algemeen heeft XFX de reputatie betere kaartjes de hebben dan deze van asus en dergelijke. Ik kan zelf niet echt argumenten geven (gaat hier over reputatie). Het enige wat ik kan vertellen uit ondervinding is dat op gebied van "overclocken" XFX kaartjes beter scoren. Heb zelf op dit moment een 7900GS van XFX en in een andere pc een 7900GS van asus. Ik basseer mij nu op 3DMARK 06: de kaart van XFX scoort hier standaard beter dan de ASUS, wanneer ik ga overclocken komt de ASUS sneller op zijn limiet dan de XFX waar door het verschil nog groter wordt.

Ik zou voor die laaste gaan, omdat die gewoon de snelste is van alle die andere 5.:thumb:

jullie hier praten alleen maar over of iemands mening goed is of niet.
in de vraag werd naar een mening gevraagd en als iemand dus vind dat de snelheid belangrijk is is dat zijn MENING.

en of het nou wel of niet waar is het blijft een MENING.:rolleyes:

@frankwannet je hebt gelijk dat snelheid niet beter hoeft te zijn maar daar hoef je niet een hele topic mee te vullen.;)

en Yavar heb je al gekozen?

jullie hier praten alleen maar over of iemands mening goed is of niet.
in de vraag werd naar een mening gevraagd en als iemand dus vind dat de snelheid belangrijk is is dat zijn MENING.

en of het nou wel of niet waar is het blijft een MENING.:rolleyes:

@frankwannet je hebt gelijk dat snelheid niet beter hoeft te zijn maar daar hoef je niet een hele topic mee te vullen.;)

en Yavar heb je al gekozen?

wat ik bedoel is dat als iemand gewoon vraagt welke kaart beter is dat er dan 1 genoemd wordt zonder onderbouwing of onderbouwing waaar je niks aan hebt("mijn vriend heeft hem ook")

en dan denk je dat we er zijn komt er weer een die zegt die is beter want das de snelste

grrrr

Ok, ik zal nu niet rond de pot draaien. Nummer 1 en 2 vallen weg (zij maken nog gebruik van het oudere DDR 2 geheugen). De andere kaarten hebben DDR 3 en tussen deze 3 zal je weinig tot geen verschil merken als je ze standaard gaat gebruiken. Let wel dat al deze 5 kaarten 128 bits kaartjes zijn, de nieuwere kaartjes zijn 256 bits wat natuurlijk beter is.

wat doen de bits ertoe :confused: ? dat is toch hellemaal niet van belang.

wat doen de bits ertoe :confused: ? dat is toch hellemaal niet van belang.

Hoe meer bits hoe meer gegevens het geheugen per seconde kan verwerken (dus sneller). Heeft dus zeker invloed op de snelheid van de kaart.

Hoe meer bits hoe meer gegevens het geheugen per seconde kan verwerken (dus sneller). Heeft dus zeker invloed op de snelheid van de kaart.

allemaal bedankt voor de adviezen. :thumb:
ik denk dat ik de laatste ga bestellen of ik spaar voor een betere :P:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan