Videokaart laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hallo.

Ik had onlangs een nieuwe laptop aangeschaft een: Samsung ATIV Book 8 NP880Z5E-X01NL.

Met de volgende kenmerken:

Frequentieband: Dual-band 2.4GHz / 5 GHz
Geschikt voor: Gaming
Geschikt voor: Multimedia
Geschikt voor: Performance
Intern geheugen: 16 GB
Laptop segment: High-end
Opslagcapaciteit HDD: 1 TB
Opslagcapaciteit SSD: Geen
Processorfamilie: 3e generatie Intel® Core™ i7
Schermdiagonaal: 15.6"

Videokaart fabrikant
AMD
Videokaart familie
Radeon HD
Videokaart geheugen
2 GB
Videokaart geheugentype
GDDR5
Videokaart model
Radeon HD 8870M

Met de bovenste specificaties ging ik er toch eigenlijk wel een beetje vanuit dat ik ermee kon gamen. Niet op ultra maar wel redelijk. Ik had dus al de Dayz mod geïnstalleerd bij Arma 2 en dat zag er al neutraal uit, toen dacht ik al: huh?. Toen toch maar voor de zekerheid wat testen gedaan op Can You Run It, en kwam er steeds opnieuw uit dat me laptop bij de moderne games niet eens boven minimum komt. Denk hier bij aan Arma 2, Fallout, GTA IV, Anno 2070, Dead Island. Sterker nog me desktop uit 2005 draait de games nog beter dan deze laptop, aldus Can You Run It.

In ieder geval, ik snap er helemaal niets van. Volgens CYRI heb ik ook een Intel(R) HD Graphics 4000, en op de laptop staat Radeon HD 8870M. Daarna dus maar gekeken bij apparaat beheer en zag het volgende:

a13hw4.png

Iemand een verklaring?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,

Hoi,

Heb je wel aangegeven dat je met games de 8870 wilt gebruiken en dat de games niet op de 4000 draaien. bij nvidea kan ik dat bij 3d instellingen beheren regelen bij amd zal dat ook kunnen even zoeken dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan