videokaart loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,

Bij spellen en grafische programma's valt mijn beeld altijd voor een paar seconde uit, om vervolgens weer terug te komen. Dit gebeurd dan steeds achter elkaar. Bij spellen loopt het beeld vaak helemaal vast met allemaal vage kleuren enzo. Dan moet ik mijn pc resetten.
Ik dacht dat het aan mijn beeldscherm lag, maar die is nu al 2 keer vervangen door een nieuwe en het probleem blijft.
Wanneer het beeld uitvalt doet het geluid het nog wel. Wanneer het beeld vast loopt stopt ook het geluid.

Ik heb een
-Geforce 4 65mb
-Pentium 4
-80 gig HD
-512 mb geheugen

Waar kan dit aan liggen? Het is in ieder geval erg irritant.

Leek

ja gedaan. Oh wanneer het beeld gewoon in windows vast loopt gaat dat trouwens als volgt:

-Beeld refresht niet meer (te zien in bijv. msn)
-Muis kan nog wel bewegen
-beeld valt uit
-beeld komt terug, vaak een beetje vaag met drie muizen ofzo
-wanneer ik nu op bijv een ander scherm flitst ie een keer en is alles weer goed.

-geluid blijft het doen
-toetsenbord ook

Er is nog niet zo heel erg veel gereageerd. Het is wel een erg lastig probleem! Alle tips zijn welkom! Ik heb btw al de nieuwste drivers en directX-9.0 geinstalleerd. De problemen zijn trouwens al een paar maanden begonnen in MidtownMadness 2, opeens viel het beeld steeds uit of liep vast.

Wat voor GF4 heb je, een Ti of een MX? Misschien een rare gedachtegang, maar misschien heb je een GF 4 MX en als je dan alle graphische opties op hoog zet en een hoge resolutie gebruikt bij nieuwe spellen (bv. Splinter Cell), dan trekt je kaart dat niet, omdat ie daar niet krachtig voor is.....(en gaat ie dus gekke dingen doen)

Heb je een GF 4 Ti, dan moet je deze reactie maar als 'niet geplaatst' beschouwen! :D

Bedankt voor je reactie. Het probleem ontstond opeens bij Midtown Madness 2. Bij Mohaa ook. Niet echt de nieuwste spellen. Bovendien doet ie het zelfde met grafische programma's als Maya. Niet altijd trouwens, soms werkt dit programma wel goed.

Mischien een overbodige reactie, maar heb je geen "koelingsprobleem".

Groeten Oossie

Dat weet ik niet, er zit een cooler op geloof ik. Slim om er een boven te zetten?

Draait je fan wel goed dan, of zit ie soms dicht met stof?
Gebeurt het als je systeem al een poos aanstaat of gebeurt het als je hem net hebt opgestart?

Zit de videokaart goed in het slot?

Groeten Oossie

M'n videokaart zit er wel goed in. Er zit wel wat stof in de fan maar dat krijg ik er niet af.
Wanneer het beeld in windows uitvalt staat de pc wel wat langer aan idd. In Mohaa valt ie altijd uit, op de zelfde manier als in windows.

Een koelingsprobleem is het niet. Ik heb de fan schoongemaakt, al het stof eraf. Een dag lang heb ik de pc met de kast open aan gezet. Het probleem blijft.

probeer het eens helemaal opnieuw. Gooi DirectX eraf, verwijder de drivers en verwijder de kaart uit apparaatbeheer.

start dan opnieuw op en installeer de nieuwste Nvidia drivers (uiteraard die voor jouw windowsversie)

Gedaan, dat is het allemaal niet :( Sinds kort krijg ik steeds vaker op mijn scherm "NO SIGNAL"
Is het dan toch mijn videokaart? De kabels zitten namelijk goed. De kast staat nu standaard open. Alles opnieuw geinstalleerd. etc.

heb je je AGP slot en je kaart goed stofvrij gemaakt? De NO SIGNAL melding geeft hij vaak als er slecht contact is tussen de videokaart en het moederbord

phoe, dan blijft er weinig over dat we kunnen doen.

Heb je misschien een andere pc in de buurt om de videokaart te testen?

Hoe heb je het AGP slot schoongemaakt?

oké, dat is prima. Heb je een andere pc om te testen?

graag gedaan :)

Heb je ook geen andere videokaart om te kijken of het dan over is?

Kun je bij het opstarten (of in BIOS) zien of je videokaart een IRQ deelt met een ander apparaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan