videokaart loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je iets gewijzigd toen dit probleem onstond, minder geheugen erin, whatever, een programma geinstalleerd. Of ontstond dit probleem zo maar ineens, heb je al eens gevoeld tijdens een crash of de koelribben van de gf4 warm/heet zijn.
Waarop staat je agp versnelling 8x of 4x of 2x? Wat is je aperture grootte en hoeveel mb ram heb je?
zit je aansluiting van je monitor er goed op.
Schone installatie van windows mischien eens proberen.
Scan eens op trojans en virussen.

Laatst bewerkt:
agp=4x
mb ram = 512
aperture = ?
Het begon opeens. Ik kreeg vandaag wel weer een blauw scherm met een bladiebla mededeling over: irgl_not_less_or_equal
De pc werd afgesloten.

Ok, ik ging mohaa nog een keer spelen op hard, en ik heb het hele spel geen problemen meer gehad. Ik had niets gewijzigd.
Nu heb ik mohaa spearhead geinstalleerd, en het gedonder begint weer. Het spel loopt elke 10 seconden vast om na 5 seconden weer door te gaan. Na 10 min spelen loopt ie helemaal vast en moet ik um opnieuw opstarten.
Als ie vastloopt hoor ik nog wel de achtergrondgeluiden. Kan iemand me aub helpen, want dit is echt mega irritant. Als het iets hardwarematigs is, weet ik dus echt niet wat ik moet vervangen.:(

Mij klinkt het naar een hardware fout in de kaart. Aangezien je eerder zei dat het probleem telkens was bij hetzelfde stukje in het spel en je er helaas niet omheen kon....
Nu kan het ook zo zijn dat je voeding niet genoeg power daar heeft om alles te voeden. Waardoor bij de zwaardere dingen hij uitslaat.
Dit is dus verder gewoon mijn mening en ik zou kijken of ik met behulp van benchmark tooltjes de fout zou kunnen generen en repliceren (in abn is dat: of je de fout kunt laten herhalen in precies dezelfde wijze, dus niet dat de ene keer het wel werkt en de andere keer niet, maar dat je dus een stukje benchmark hebt waar je altijd hetzelfde probleem hebt. Wat je no matter welke instelling niet wegkrijgt, dan post je even hier bij wat dat dan precies was.

Ik denk inderdaad ook dat het hardware is. Krijg je ook rare strepen door je beeld? (mem. defect)
Onleesbare tekens? (ramdac of GPU)
probeer inderdaad ook eens je AGP-snelheid op 4x te zetten. 8x gaat wel vaker fout.

soms loopt de pc idd helemaal vast, en krijg ik allemaal gekleurde vertical strepen in het beeld. Geheugen dus?

Ga het morgen proberen want dan heb ik weer een agp kaartje, heb namelijk nu een soortgelijk probleem met w2ks

Laatst bewerkt:
mem-fail

Als je verticale strepen in je beeld hebt, durf ik met 95% zekerheid te zeggen dat je videogeheugen is doorgefikt.

MVG.

Armand

Re: mem-fail

Geplaatst door -OPTICAL-
Als je verticale strepen in je beeld hebt, durf ik met 95% zekerheid te zeggen dat je videogeheugen is doorgefikt.

MVG.

Armand

Ook als het dus spontaan gebeurd, en niet de hele tijd zo is? Nieuwe videokaart?

Re: Re: mem-fail

Geplaatst door Zleek

Ook als het dus spontaan gebeurd, en niet de hele tijd zo is? Nieuwe videokaart?
Ik zou hem eerst eens in wat andere pc's proberen en andere drivers (ik weet niet precies wat je allemaal al geprobeerd hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan