videokaart maakt uit het niets een raar geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vex

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Hallo!

nou, al heel lang geen problemen gehad met mn hardware dus schijnbaar is t nu aangebroken :(
ik kwam vandaag thuis, kroop achter de pc en ineens hoorde ik dat mijn fan van mijn ati radeon 6850
een soort ratelend geluid maakte.. Manual fan control is niet meer mogelijk en ondanks dat het allemaal
niet goed klinkt blijft m'n videokaart toch redelijk koel (44c).

Ik had de videokaart er al uit gehaald en gecontroleerd op stof en alle stekkers nog eens goed aangeduwd,
niets helpt.. alleen een tik tegen de pc, dan houdt het geluid voor 2 seconden op en daarna keert het terug..
de HD6850 is nog geen halfjaar oud! hoe kan dit? weet iemand raad?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit er niet gewoon een draadje tegen je fan aan? En als je 'm dan een tik geeft dat draadje ook even opschuift en vervolgens weer terug tegen je fan aan komt?

Bedankt voor je reactie!
hier had ik inderdaad al naar gezocht maar niks te vinden wat er tegenaan zou kunnen komen..
ik heb nu voor de grap de pc op de kop gezet, geen geratel of raar geluid meer maar dit lijkt
niet echt een oplossing.. moet ik ermee naar de winkel?

Hoi...

Kast al losgehaald en eens goed geluisterd waar het vandaan komt?

Hm, raar.
Ik zou even wachten met naar de winkel gaan en kijken of andere leden nog een idee hebben.

Hoi...

Kast al losgehaald en eens goed geluisterd waar het vandaan komt?

Hoi Frank,

ik had de kast er inderdaad meteen afgehaald om zo te kunnen achterhalen waar dat vreemde geluid vandaan kwam..
Ik ben er 100% zeker van dat het geluid ook daadwerkelijk van de videokaart komt, dat wanneer ik de pc omdraai
om zo te voorkomen dat het geluid komt kan een indicatie zijn dat de fan van mijn gpu niet goed vast zit (denk ik)
maar verder durf ik er ook niet veel over te zeggen..
Toch bedankt voor de moeite flapwaaier:)

Is de fan nog helemaal heel? Heb je geprobeerd de kaart op verschillende plaatsen licht aan te drukken (Stukje plastic o.i.d dat wat los zit en trilt)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan