Videokaart mankement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaky Legend

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Mijn PC begon nogal alarmerend te piepen toen ik hem gisteravond aanzette, dus ik snel alles uitgezet en vervolgens PC-kast opengedraaid waarna ik tot de ontdekking kwam dat het koelblokje van mijn videokaart is afgevallen waardoor deze dus volgens mij niet meer wordt gekoeld en nogal snel kan doorbranden.

Het blijkt zo te zijn dat het spul waarmee dit blokje aan de videokaart vastzat niet echt meer plakt. Na 't even stevig tegen de kaart aangedrukt te hebben bleef het wel voor 2 minuten zitten en was het gepiep (en geur) van mijn pc over.

Nu vraag ik mij alleen af of ik dit ergens mee aan mijn videokaart kan 'lijmen'. Ik weet namelijk niet of dit met gewone lijm kan (zo zag het er wel uit) of dat ik hiervoor iets anders moet gebruiken.

Kan iemand mij hier even antwoord op geven?? :D

Bij voorbaat dank,
Jordy

Het is een speciale, warmtegeleidende pasta. je kan zo'n tube kopen bij de computerwinkel of de elektronica-hobbyzaak. gebruik zeker geen gewone lijm!!

Zo nu ga je een raar verhaal krijgen.
Ten 1ste je kan een koeler er op zetten,alleen ik weet niet welke.
Ten 2de wat ik wel eens doe als ik in mijn omgeving zoiets tegen kom, doe ik het volgende,rond de Processor op de printplaat zitten 4 gaatjes, daar doe ik een veter door kruislinks over de processor , en dan druk ik een stukje piepschuim er onder om hem opzijn plaats te houden.
Wel eerst koelpasta er onder!!
(Hij moet heel erg heet zijn geweest ,dat de hittebestendig Lijm/pasta is los gegaan)

Bedankt voor je reactie!!

Jammer genoeg heb ik er niks aan, had 't ff gefixt maar blijkbaar is 't de videokaart al eerder te zwaar geworden en is ie overleden. :confused:

Wat ik dan niet begrijp is dat ook m'n moederbord is overleden. Ik zie het verband hiertussen niet en ik weet ook geen mogelijk oorzaak. Het enige dat ik nu weet is dat ik hard moet gaan sparen voor een nieuw moederbord. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan