Videokaart met HDMI out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Hallo,

Ik heb helaas nog geen ervaringen met HDMI kaarten dus ik zou graag jullie om hulp willen vragen. Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht die full hd is. Helaas zit op mijn huidige videokaart (Nvidia GeForce 9600 GT) geen HDMI aansluiting.

Kan iemand mij misschien een advies geven over hoe ik mooie HD beelden van men PC op men TV krijg (svideo kabeltje is natuurlijk lang niet zo mooi)? Wat voor video kaart, een tweede of oude vervangen? Welke kabels heb ik nodig etc?

Alvast bedankt

Ja, dat klopt. DVI/HDMI is eenzelfde signaal (het beste wat er tot nog toe uit je pc te persen is), het is slechts een andere aansluiting.

Deze verloopjes koop je overigens gewoon bij iedere lokale pc-boer op de hoek. Inprikken en werken. Let alleen bij de aankoop even op of je de juiste aansluitingen hebt (male-female), anders heb je er nog niets aan.

Ja, dat klopt. DVI/HDMI is eenzelfde signaal (het beste wat er tot nog toe uit je pc te persen is), het is slechts een andere aansluiting.

Bijna.
DVI-D (dual link dus) is in staat om 1920x1080 pixels @ 85 Hz (=HDTV) te halen. Andere versies (DVI-A, DVI-I) halen dat niet.
Verder ondersteunt HDMI tot maximaal acht digitale audiokanalen, maar dat heeft er in dit geval niets mee te maken.

Bijna.
DVI-D (dual link dus) is in staat om 1920x1080 pixels @ 85 Hz (=HDTV) te halen. Andere versies (DVI-A, DVI-I) halen dat niet.
Weet je dat zeker wat betreft DVI-I?
In principe is DVI-I gewoon DVI-D met wat extra pinnen zodat het omgezet kan worden in een ouderwetse vga-aansluiting.

Verder ondersteunt HDMI tot maximaal acht digitale audiokanalen, maar dat heeft er in dit geval niets mee te maken.
Ik weet niet of geluid via een dvi-ipoort kan. Volgens mij niet. Dat is dus een nadeel.

Een videokaart met HDMImet ongeveer gelijke pgame-prestaties is de HD4670. Beter is de HD4830 of HD770.

bv: http://tweakers.net/pricewatch/224646/club3d-hd4830.html#tab:prices
en hier nog meer:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...bvPFPmC2LFhAE=&orderField=prijs&orderSort=asc

marsmannetje zei:
Bijna.
Weet je dat zeker wat betreft DVI-I?
In principe is DVI-I gewoon DVI-D met wat extra pinnen zodat het omgezet kan worden in een ouderwetse vga-aansluiting.

Ja en nee, wat ik wel zeker weet is dat je een 'echte' DVI-D kabel/adapter nodig hebt. Alles waar HDMI bij komt kijken, heb je dus DVD-D nodig.

attachment.php

marsmannetje zei:
Ik weet niet of geluid via een dvi-ipoort kan. Volgens mij niet. Dat is dus een nadeel.

Dat is ook wat ik bedoel.

Bijlagen

• dvi.jpg
    dvi.jpg
    69 KB · Weergaven: 314
Laatst bewerkt:
ok dus je hebt specifieke kabels nodig....

hmmm en hoe kan ik zie of de uitgang van mijn videokaart DVI I A of D is?

lol ik zie net dat een site die de specs van mijn videokaart 550 watt minimum voeding aangeeft terwijl ik een 520 watt voeding heb xD

en bij DVI-D naar HDMI krijg je dus geen kwaliteits vermindering?

wat een interessante weetjes :P

Ik heb ondertussen een converter en een HDMI kabel gekocht. Had aardig wat moeite met het detecteren van men TV. Na een driver update van Nvidia ging alles meteen goed. Perfect beeld, super scherp. Bedankt voor alle info, heeft me erg geholpen.
Nu nog digitale tv bestellen en dan zijn wel klaar :).

uit je eigen link:

The ATI Radeon HD 4850 has a built in HDMI with HD audio support for one-plug HDTV connectivity. This unique feature is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter. The benefit of this approach is to preserve the traditional dual-DVI-I connectivity (with VGA support) that gamers demand while offering a seamless connection for big-screen HD gaming. No internal SPDIF or other audio cabling is required.
Ja dus.
En de adapter moet in de doos zitten... Je hebt alleen nog een hdmi-kabel nodig :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan