Videokaart met HDMI out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Hallo,

Ik heb helaas nog geen ervaringen met HDMI kaarten dus ik zou graag jullie om hulp willen vragen. Ik heb onlangs een nieuwe TV gekocht die full hd is. Helaas zit op mijn huidige videokaart (Nvidia GeForce 9600 GT) geen HDMI aansluiting.

Kan iemand mij misschien een advies geven over hoe ik mooie HD beelden van men PC op men TV krijg (svideo kabeltje is natuurlijk lang niet zo mooi)? Wat voor video kaart, een tweede of oude vervangen? Welke kabels heb ik nodig etc?

Alvast bedankt

Ja, dat klopt. DVI/HDMI is eenzelfde signaal (het beste wat er tot nog toe uit je pc te persen is), het is slechts een andere aansluiting.

Deze verloopjes koop je overigens gewoon bij iedere lokale pc-boer op de hoek. Inprikken en werken. Let alleen bij de aankoop even op of je de juiste aansluitingen hebt (male-female), anders heb je er nog niets aan.

Ja, dat klopt. DVI/HDMI is eenzelfde signaal (het beste wat er tot nog toe uit je pc te persen is), het is slechts een andere aansluiting.

Bijna.
DVI-D (dual link dus) is in staat om 1920x1080 pixels @ 85 Hz (=HDTV) te halen. Andere versies (DVI-A, DVI-I) halen dat niet.
Verder ondersteunt HDMI tot maximaal acht digitale audiokanalen, maar dat heeft er in dit geval niets mee te maken.

Bijna.
DVI-D (dual link dus) is in staat om 1920x1080 pixels @ 85 Hz (=HDTV) te halen. Andere versies (DVI-A, DVI-I) halen dat niet.
Weet je dat zeker wat betreft DVI-I?
In principe is DVI-I gewoon DVI-D met wat extra pinnen zodat het omgezet kan worden in een ouderwetse vga-aansluiting.

Verder ondersteunt HDMI tot maximaal acht digitale audiokanalen, maar dat heeft er in dit geval niets mee te maken.
Ik weet niet of geluid via een dvi-ipoort kan. Volgens mij niet. Dat is dus een nadeel.

Een videokaart met HDMImet ongeveer gelijke pgame-prestaties is de HD4670. Beter is de HD4830 of HD770.