videokaart met SiS GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

brutus

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een videokaart die voorzien is van SiS GPU? Ik kan namelijk een systeem kopen, waar zo'n videokaart in zit, vergezeld van 64 MB geheugen. Ik was dus wel benieuwd naar de prestaties van een dergelijke kaart.

Het is wel een goedkope kaart, maar zeker geen goede kaart om games mee te gaan spelen. Daarvoor is een GeForce of een Radeon beter geschikt.

ja

ik heb op dit moment een matsonic moederbord met een 64mb sis video kaart erin . ik vind ze slecht slechte grafichs en langsaam ook.

ik hoop dat je nu genoeg weet , ik weet niet hoe duur die pc kost maar als je er nog 75 euro boven kunt doen heb je een geforce 4 mx 440 er bij

er zijn (voor zover ik weet) twee types, de xabre400 en de xabre 600. De 400 presteert iets beter dan de geforce 4 mx, de 600 moet je qua prestaties zo rond de geforce 3/radeon 8500 zoeken

verder is er ook nog de SIS 315. Die presteert net onder de geforce 2 mx400 (lees als: heel erg brak)
Dit zijn allemaal chips voor in losse videokaarten. Als chipsetfabrikant hebben ze vermoedelijk ook allerlei onboard of zelfs on-chip videokaarten

Laatst bewerkt:
ja. Een geforce 4 is een opgefokte geforce 2. De naamgeving is een beetje vaag, maar met een 4 erop verkoopt het natuurlijk beter dan wanneer er een 2 op staat. :D:D:D

Oke, dus voor het huis tuin en keukenwerk is het goed te gebruiken, maar om mee te gamen is het minder geslaagd. Dan weet ik genoeg.

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan