Videokaart + moederbord werken niet goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb net Windows Vista Ultimate 64 bits geïnstalleerd, dat was geen probleem. Alleen nu de drivers! Ik heb een Club X1900XT videokaart, heb allerlei soorten software geprobeerd te installeren (7-2-igp_xp_dd_ccc_wdm_sb_gart_enu_41238 en: vista64_dd_ccc_enu_42852 en: ATI 7-2_vista64_dd_ccc_42861). Elke keer mislukt het installeren op het moment dat de software de computer gaat inspecteren op geïnstalleerde hardware. De computer blijft maar zoeken naar de hardware en loopt in een lus waaruit hij niet meer komt. Of ik krijg de mededeling: "setup will only run in the administrator mode". Dit terwijl ik maar een account heb lopen, nl. die van de administrator.

Daarnaast heb ik een Asus A8R-MVP moederbord. Ook daarvoor kan ik geen Vista 64 drivers vinden, met als gevolg dat ik geen geluid krijg etc.

Wie kan me helpen??:confused:

Laatst bewerkt:
Druk met je rechtermuisknop op het setupbestandje
en dan Run as Administrator oftewel
Als administrator uitvoeren...

Hier een screen hoe:

cod2mpadmin.jpg

ik hoop dat dit je wat wijzer maakt!

Helaas, ook dit mislukte. Ik wacht nu maar eerst op de updates van Vista en heb XP weer teruggezet! :shocked:

Tja, misschien komen die wel helemaal niet, je hebt eerst de Uli 1575 chipsetdrivers nodig, en die zijn er niet voor Vista.

Heb mijn glazen bol uitgeleend, sorry.:p

Er zijn nog zoveel computeronderdelen, waar geen Vista drivers voor zijn, en of die fabrikanten daar nog iets aan gaan doen, kun je alleen maar op hopen.:(

Uli is al een poosje terug overgenomen door nVidia, de drivers vind je HIER, maar of ze werken, en het zijn geen 64bits drivers.

Ook de 64bits XP of 2003 drivers geprobeerd? die je hier vind.

Wat de drivers betreft, werk ik met Ati, daar zijn ook geen 64 bits vista drivers voor :( Ik zal geduld moeten hebben:o

Nogmaals, die Ati drivers zijn er gewoon, alleen zul je de chipsetdrivers eerst moeten installeren, voor de PCI-e ondersteuning.

Hier staan gewoon die Vista drivers voor je ATI kaart.

Klopt, maar de Catalyst 7.2 drivers werken niet op mijn computer, het wachten is op de 7.3 versie, of anders de juiste vistadrivers voor mijn moederbord!

Ik probeer het voor de laatste maal, had je deze al geprobeerd? de 64bits XP/2003 drivers.

En die ATI drivers zijn gewoon goed, heeft niets met versie weetikveel te maken.

Ik bewaar de link totdat ik de computer weer opnieuw met vista ga installeren. Op dit moment wacht ik op de juiste moederborddrivers, eerder ga ik niet vista opnieuw installeren. Bedankt voor de tips! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan