videokaart niet aan draaien te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samsam

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Hallo,

Ik zit met een probleem om de videokaart draaiende te krijgen.
Een agp kaart, 3D phantom xp-3800 pro, zou op moederbord ASUS A7V8X-X in agp slot moeten draaien.
Nieuw moederbord, AGP kaart erin, moederbord drivers geinstalleerd, vervolgens de phantom drivers, maar wat ik ook doe win98SE loopt erop vast.
Er draait een amd xp 2000 processor.
In de bios staat de video op AGP, 64 MB geheugen toegewezen (128 MB kaart)
Zodra ik de adapter van het beeldscherm verwijder in veilige modus, dan draait het systeem weer, vind de kaart, maar komt telkens met PCI VGA kaart....

Enig idee wat er aan de hand is?
Heb zowel van mobo als videokaart meest recente drivers, maar niets schijnt te helpen.

Samsam

Hallo,

Ja het is zeker een 128 MB, die bestaan dus ook in de zelfde family.
De AGP in de bios stond op 4 x, later veranderd naar auto, toen weer terug naar 4x, maar het verandert niets.

Geen onboard videokaart op je moederbord?

Ik neem aan dat die videokaart ook niet echt oud is.
Heb je al bij de winkel navraag gedaan voor zowel videokaart als je moederbord?
(garantie)
Het kan natuurlijk dat er iets hardwarematig fout is.

hoi,

moederbord is 1 maand oud, videokaart maand of 8 in bezit, maar geen garantie meer op. Maar eerst ging het ram geheugen stuk, nu de videokaart niet te installeren, misschien toch moederbord met foutje..
Zal dan inderdaad maar eens kijken of mobo omgeruild kan worden.

samsam

Nog maar een keer.
Volgens computershop was de videokaart stuk, gister een geforce fx 5200 gekocht.
Net een paar keer geprobeerd.
Heb in eerste instantie alle beeldschermadapters verwijderd. Vervolgens oude kaart eruit, nieuwe erin.
Als ik nu de pc aanzet hoor ik drie piepjes en daar houd het mee op....Geen beeld, geen windows opstarten, na een paar seconden gaat pc vanzelf uit.

Wat doe ik fout?

Samsam

Hallo,

Nogmaals maar, het zijn geen 3 piepjes maar 1 lange en drie korte.
Ofwel het ligt wel degelijk aan de video aansluiting. De kaart zal het niet zijn, beide nieuw, lijkt me stug dat ze beide stuk zijn...
De AGP poort op het nieuwe moederbord dan? Ik kan in de bios ook alleen maar 4x AGP aanklikken en niet 8x terwijl het moederbord dat wel zou ondersteunen.
Verder in de bios alle instellingen goed, ook volgens een andere computer freak.

Komt het wel eens voor dat het AGP slot op het moederbord stuk is bij een nieuw moederbord? Betreft ASUS A7VX8-X

Zou een redelijk goed moederbord moeten zijn toch?

Samsam

Je zou het wel zo zeggen dat de AGP-slot niet goed is.
Ik neem aan dat je zeker weet dat de videokaart er goed in zit gedrukt.
Toch maar door de winkel of Asus het moederbord laten testen.
Je hebt immers nog garantie.

Hoi Crash,

Ja zeker weten dat de kaarten er goed ingedrukt zitten, maar werken ho maar. Ik ga dus maar terug met de hele zooi, kijken ze er daar maar naar.

Bedankt allemaal.

Samsam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan