Videokaart nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mardro

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Hallo,

Ik ben de laatste tijd steeds meer bezig met het bewerken van filmpjes in Pinnacle,
maar heb gemerkt dat mijn computer daar iets te traag voor is. Nu heb ik gisteren extra intern geheugen gekocht (nu totaal 3 gb). De computer is al sneller geworden, maar ik vermoed door het kopen van een nieuwe videokaart dat de pc nog sneller wordt.

Kunnen jullie mij adviseren om wel of geen nieuwe videokaart te kopen (budget ong. 100 euro)?

Dit zijn mijn computer gegevens volgens Everest:

Computer:
Computertype ACPI Uniprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack [ TRIAL VERSION ]
Internet Explorer 8.0.6001.18702
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam COMPUTER
Naam gebruiker Martin
Aanmeld Domein [ TRIAL VERSION ]
Datum / Tijd 2009-08-30 / 07:12

Moederbord:
CPU Type Intel Celeron D 352, 3200 MHz (24 x 133)
Moederbordnaam Acer MRS600M (3 PCI, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset ATI RS600
Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ]
BIOS Type Award (01/11/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon Xpress 1200 Series (256 MB)
Video kaart ATI Radeon Xpress 1200 Series (256 MB)
3D Acceleratie ATI RS600
Monitor Acer AL1716 [17" LCD] (17021881194997)

Ik neem aan dat de videokaart nu ingebakken zit in het moederbord? als dat zo is, dan zal een aparte videokaart, van welk type dan ook, altijd een verbetering van performance geven. Kijk hier eens of deze videokaart binnen je verwachtingen en budget past: http://tweakers.net/reviews/1308/3

Als toch iedere videokaart een vooruitgang is,
is een goedkopere videokaart dan ook voldoende voor Pinnacle.
Met goedkopere bedoel ik dan de volgende videokaarten:
- ATI Radeon HD4650 512mb
- ASUS EN9500GT 1gb
- MSI R4670 512mb
Deze zijn allemaal rond de 50 euro.

Ik kan me niet voorstellen dat pinnacle al ondersteuning biedt voor hardwarematige versnelling via videokaart.

Videobewerken is vooral afhankelijk van geheugen en processor. Geheugen is meer dan genoeg bij jou, de processor is Flut (met hoofdletter F dus)

Als het goed is kan je deze processor op je moederbord kwijt:
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/177630/intel-pentium-dual-core-e2140.html

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Misschien moet ik deze vraag bij het onderwerp processoren stellen,
maar ik doe het hier vanwege de geschiedenis toch maar hier.
Ik ben (nog) een beetje een leek op het gebied van samenstellen dus heb liever een nieuwe.
Bij alternate worden wel de E1500, E2220 en de E5200 genoemt voor een mooie prijs.
Zijn deze ook allemaal goed genoeg voor Pinnacle?

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/43934
Hier staat hetzelfde moederbord met een Q6600. Dit een quad core processor. Dit zal echt een enorme snelheidwinst opleveren.

E5200 is een 45nm-processor. Veel oudere moederborden kunnen daar niet mee omgaan.
Dus die valt af.

Maar welk geheugen heb je nu gekocht? De specs dus..

edit: Een Q6600 moet echt gaan werken. Deze is 2e hands wel redelijk verkrijgbaar: het was 1 van de populairste processors omdat deze zo goed overclockte. En mensen die overclocken stappen sneller over op iets nieuws -> dus je moet em wel kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een a-data DDR2 800 dimm gekocht.
er zaten al 2 apacer DDR2 533 dimm kaarten van 512 mb in.

Tweedehands vragen ze ook vaak nog 120 tot 180 euro voor een q6600
Dit vind ik toch te duur.
de processoren die ik eerder noemde zijn niet goed genoeg?

Er zijn zoveel van die dingen. Gewoon veel lager bieden. Je hebt kans dat je hem wel voor 80-100 euro kan krijgen. Ze kunnen ze aan de straatstenen nog niet kwijt voor 120-180 euro...
Voor 120 euro heb je nieuw gelijk presterende processors. Die passen dan wel niet op jouw moederbord, maar het zorgt er wel voor dat de prijs gedrukt wordt.

De E2180 en soort gelijke zijn ook al een grote stap vergeleken met je oude processor.

Laatst bewerkt:
Ik heb de afgelopen dagen even rond gekeken, en vind de q6600 toch te duur.
Ik zag dat er een E6600 aangeboden wordt, is dat misschien een goede keus?
En hoe erg is het als een processor is overgeklokt?

Ik vind een E6600 helemaal niet zo slecht, zeker als je hem voor een goeie prijs kunt kopen. Als ie overclocked is kan dat natuurlijk een risico zijn. Ik zou daar wel wat huiverig voor zijn om die van iemand over te nemen, tenzij de prijs zo laag is dat je geen buil kunt vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan