Videokaart Of voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannoe

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Goedemorgen.

Zit zelf eigenlijk met een "klein"probleem betreffende mijn videokaart.
Deze vrij recent gekochte videokaart Nvidia, (specs zo niet voor de hand, 1gig , pci express, ) pci express kaart werkte naar tevredenheid, totdat ik afgelopen zaterdag mijn computer niet meer aankeeg.
1 voor 1 alles uitgeplugd om maar te kijken waar het probleem lag. UIteindelijk kwam ik bij de Videokaart en dan wel het volgende probleem.. Op het moment dat ie gewoon in het pci slot zat, zonder voedingskabel aangesloten start de computer wel op, echter zonder beeld...(de bekende bios beeps) maar op het moment dat de voedingskabel in de videokaart gaat, is het gelijk afgelopen en is ie niet aan te krijgen!!, ben natuurlijk niet zomaar van plan om een nieuwe vid.kaart te halen, maar krijg mijn computer ook niet meer aan de praat... , iemand die weet waar dit duidelijk aan te wijzen is?? bestaande voeding werkt zo een jaar of 3, heb het idee dat die wel eens aan het einde van zijn latijn kan zijn...

ASUS EN9600GT/HTDI - Grafische adapter - GF 9600 GT - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB DDR3

Dat zijn de video kaart Specs,

Ik weet dat de voeding 350 watt is, met enkel 1 sata aansluiting, en geen Videokaartvoeding(hier heb ik echter verloopstekker voor)

wat ik echter wel moet vermelden, is dat ik de stroombesparing stand had uitgezet(na 20 minuten) op nooit(film kijken). zou het daar mee te mkaen kunnen hebben???

Stroombesparende stand = maakt niet uit voor de voeding.

Ik denk dat je voeding wat te zwak is voor de videokaart. Wellicht kunnen we even wachten op iemand die hier meer van op de hoogte is.

Wat is het merk van je voeding?

ik kan je dat helaas niet vertellen, wel dat de voeding 3 jaar oud is, en een 300 watt, max 350 watt met een vrij goedkope aanschafprijs van een eurotje of 30,
ik zit te denken aan sweex, weet dat de dooscover paars blauw was, wat ik mij echter afvraag, of het zo kan zijn dat ie het wel 4 maanden vol kan houden, en dan zomaar er mee ophoudt??

En wat voor een pc zit eromheen? (CPU, intern geheugen, hardeschijf(en) etc)

Als het een Sweex voeding is, dan is de kans groot dat dat het probleem is

En wat voor een pc zit eromheen? (CPU, intern geheugen, hardeschijf(en) etc)

DDRAM 1GB DDR2 PC6400 800MHz 2x
AMD Athlon XP 3200+
Maxtor DiamondMax 23 500GB 16MB (SATA II)
Samsung SpinPoint F1 160GB 8MB (SATAII)
Samsung SH-S223C DVD-rewriter 22x SATA Black

Das was em zo wel, Asus moederbord Asus M4N72-E ,

net even gecontroleerd....het is een sweex voeding 350 wattt... zou dat het probleem zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan