Videokaart op Win7 laten slechte beeld zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

erde0

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo!

Vandaag heb ik Windows 7 op mijn PC geinstalleerd omdat op mijn Win XP een bestand beschadigd was en windows niet kon openen.
Toen ik de Win7 DvD in mijn PC had gezet en hij naar de installatie ging begon hij al een beeld kwaliteit te laten zien van 16 bit(?)
Ik dacht dat het wel over ging na de installatie, maar nee.. Na het installeren was hij bezig met windows aan het opstarten en daar heb je een logo die in een Windows Logo veranderd dat liet hij zelfs niet zien.
Ik heb een NVIDIA EN9500GeForce videokaart. IK HEB DE DRIVERS GEINSTALLEERD!
Maar nog liet hij het slechte beeld zien.
Ik heb mijn ATI Radeon HD 3800 videokaart ook geprobeerd, maar deed precies hetzelfde.
Ik heb mijn drivers opnieuw geinstalleerd etc. Geen success.

En als ik mijn beeldscherm op mijn On-Board videokaart aanzet dan doet hij het gewoon wel..

Help??

Het kan zijn dat de beeldscherm instellingen op 16-bits staan en niet op 32.

Wil je misschien even een screenshot online zetten?

met moeite op internet gekregen.. On-Board doet hij het wel gewoon, dus het ligt niet aan mijn beeldscherm.

Ik heb mijn VGA-Driver geinstalleerd via mijn Nvidia CD, hij doet gewoon niks..

Ik wil namelijk mijn pc wel kunnen gebruiken vanwege belangrijke dingen.

[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot]Is het niet duidelijk welke hardware drivers voor het moederbord moeten worden geïnstalleerd? De informatie uit het BIOS kan van dienst zijn bij het achterhalen van het type moederbord en de daarvoor benodigde drivers. De gratis programma's CPU-Z (download: www.cpuid.com/cpuz.php) en PC Wizard (download: www.cpuid.com/pcwizard.php) zijn voor dit doel zeer geschikt. Met CPU-Z kan vrij eenvoudig het type processor, moederbord en RAM-geheugen worden achterhaald en PC Wizard toont een overzicht van het hele systeem. Met deze gegevens kunnen vervolgens de bijbehorende drivers vrij eenvoudig via het internet worden opgespoord.[/FONT]
[FONT=&quot]
clip_image002.png
[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]
clip_image003.png
[FONT=&quot]OOK DE WINDOWS VISTA-DRIVERS ZIJN TE GEBRUIKEN[/FONT]
[FONT=&quot]Om (net als destijds bij de introductie van Windows Vista) compatibiliteitsproblemen te vermijden, hanteert Microsoft voor Windows 7 hetzelfde drivermodel als voor Windows Vista. Hiermee wordt voorkomen dat hardware die onder Windows Vista goed functioneert, onder Windows 7 niet meer gebruikt kan worden. Bij het ontbreken van Windows 7-drivers kan dus meestal nog worden teruggegrepen op de Windows Vista-drivers. Hoewel het niet is aan te bevelen, kunnen in sommige gevallen zelfs de drivers van Windows XP nog worden toegepast. Zo bleek bij de installatie van een draadloze adapter dat de Windows XP-drivers beter werkten dan de drivers voor Windows 7![/FONT]
[FONT=&quot]
clip_image004.png

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
clip_image003.png
[FONT=&quot]TERUGKEREN NAAR VORIG STUURPROGRAMMA[/FONT]
[FONT=&quot]Het kan altijd wel eens gebeuren dat de installatie van een nieuwe driver mislukt waardoor de hardware niet goed meer functioneert. In dat geval is het altijd nog mogelijk terug te keren naar het oude stuurprogramma door met rechts te klikken op het bewuste hardware-item in Apparaatbeheer en te kiezen voor Eigenschappen, tabblad Stuurprogramma, knop Vorige stuurprogramma. Blijft de computer echter continu opnieuw opstarten waardoor het onmogelijk is het vorige stuurprogramma te activeren? Onderbreek deze vicieuze cirkel dan door aan het begin van het opstartproces op F8 te drukken en te kiezen voor de optie Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]

Kun je de resolutie ook hoger doen? Als de resolutie boven 800x600 komt, wil meestal wel 32-bit.

Ik kan hem niet op 32-Bit zetten, en beeldscherm resolutie ook niet.

Ik heb mijn Drivers nu al 3x opnieuw gedownload en geinstalleerd.. geen succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan