videokaart overclocken ja of nee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dipsaus112

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
12
hallo,

ik had een vraag over mijn laptop ,
aangezien deze mij nog niet goed genoeg presteert met games wou ik de videokaart misschien overclocken ,
dit heb ik al vaker gedaan alleen wou ik even weten of dit nu ook echt veel zin had, omdat ik het toen gewoon deed om wat uit te proberen alleen geen verbetering kon merken omdat de games al goed speelden..


het gaat om een Nvidia geforce GT 330m ~ 1 GB

verdere informatie :

Sony vaio f11 m1e

processor = i5 2.4 ghz~2.9 ghz
werkgeheugen = 8 GB ddr3
hardeschijf= 500GB

laptop goed gekoeld met een nieuwe Coolermaster notebook cooler ( note pal Lapair ) misschien veiliger om zo te overclocken...
vast bedankt voor de racties/tips

Mvg Matthijs
 
Het is mogelijk, maar overclocken in het algemeen is niet aan te raden voor laptops. Koeling is vaak niet toereikend, alhoewel je met een extra laptop koeler waarschijnlijk wel wat verder kan komen ;)
 
Hallo,

Ik geef je een tip, begin niet aan overclocken met laptops dit is niet goed en zal de levensduur van je laptop verkorten.
Tevens is een laptop niet gemaakt om mee te gamen, er zijn natuurlijk gaming laptops maar met de videokaart die jij erin hebt zitten kom je niet ver ben ik bang.
Ook is het vaak niet of bijna niet mogelijk om een laptop te overclocken omdat hij van een bepaalde fabrikant is en deze software erop staat.

Maar je kan het natuurlijk altijd proberen is je eigen keus!

M.V.G Sjoerd Ververs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan