Videokaart overclocken zodra een bepaald programma of game start?

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag of beter goede avond,

Vandaag heb ik mijn 7950 amd overgeclocked en dit werkt zeer goed. Mijn vraag is alleen, is er een programma die de videokaart overclocked zodra ik bijvoorbeeld ingame ga. Op deze manier is de videokaart een stuk cooler en kan de fan een stuk langzamer draaien als ik mij op het bureau blad bevindt.

Nu moet ik dit steeds handmatig aanpassen en vergete dit zo nu en dan als ik ingame ga :P Dus voor het gemak vroeg ik mij af of er een dergelijk programma bestaat.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Groetjes,
Rowan

welk programma gebruik je voor de oc en welk merk videokaart is dit?

Hoi fire altijd behulpzaam :D

Ik heb de xfx 7950 black edition double dissipation. Ik heb mijn videokaart gewoon overclocked met Catalyst Control Centre. De fan speed word geregeld door MSI Afterburner (clock speed staat daar ook dus in) Verder zijn er geen veranderingen gedaan aan de videokaart (Als voltage etc.)

De kaart is aardig te overclocken. 900Mhz standart core clock en 1375 memory (al overclocked in de fabriek) Heb hem momenteel draaien op 1000Mhz Core clock en 1575 Mhz Memory zonder enige tweaks or iets. Gemiddelde temperatuur tijdens het gamen is 68 tot max 72 graden. :)

Het punt met dat hij overclocked is is dat als ik programmas ga runnen zoals photoshop en als ik bijvoorbeeld videos kijk de videokaart als nog warm word (geen idee waarom) maar hierdoor gaat de fan dus blazen en ik wil hem natuurlijk zo stil mogelijk :) Tijdens het gamen heb ik hier geen last van natuurlijk. Het blazen is niet heel hard maar ik heb liever geen geluid natuurlijk =D

Bedankt voor je behulpzaamheid firestom :D

Groetjes,
Rowan

met MSI afterburner heb je een optie om de fan op een bepaalde temperatuur een snelheid te geven.
ga daar mee aan de slag zou ik zeggen zorg er voor dat als de kaart dan erg warm word je de fan speed sneller omhoog gooit dan dat bij normaal gebruik

klikerdeklik

zorg er wel voor dat je op de temperaturen blijft letten als je de fan extra laag hebt staan tijdens normaal gebruik
als deze zo rond de 60-65 C blijft hangen is dit goed zat

Laatst bewerkt:
Overigens heeft een 7950 normaal gesproken al 3 performance zones. zodra je geen 3d gebruikt worden geavanceerde functies sowieso uitgezet om stroom te besparen en wordt je overclock ook niet uitgevoerd. In 3d mode is er een low performance en max performance profile.

Als je de juiste tools gebruikt hoef je alleen je high profile aan te passen en gaan de rest vanzelf (terugclocken e.d.)

Ik zie het ja :) De fan speed had ik al geregeld met MSI Afterburner :) Hij bleef alleen erg lang op de Max draaien nadat ik de game afgesloten had. Blijkt na nieuwe versie van Catalyst Control Centre (gister nacht geupdate) niet meer te gebeuren.

Geen idee maar het werkt nu wel idd. (De performance mode switch). De Core clock gebruikt 500 Mhz van de 1000 als ik bijvoorbeeld nu dit bericht verstuur. Tijdens gamen gaat hij naar max. De Memory clock blijft wel op 1575 staan (dit heeft blijkbaar geen invloed op de temperatuur van kaart?) :)

Bedankt voor jullie reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan