videokaart overclockt zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

casperbaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
hallo,

ik heb een videokaart, 7300gt op agp.
nu is het zo dat hij normaal op 350, 300 loopt.
maar hij gaat vanzelf op 450,400 lopen en krijg ik allemaal strepen als ik een spel speel.
dit doet hij af en toe, en soms ook weer niet en dan kan ik wel gewoon een spel doen.
hoe kan een videokaart zichzelf overclocken?

Dit lijkt mij nogal sterk verhaal, ik heb nog nooit een videokaart meegemaakt die zich (zonder de gebruiker te vragen) begon over te clocken. Misschien bedoel je de rpm van de kaart (het aantal toeren per minuut wat de ventilator draait) die worden inderdaad vanzelf hoger om de kaart koel te houden.

nee het zijn niet het aantal toeren.
ik heb zonet de laatste videokaart drivers gedownload, maar dat hielp ook niet.
als windows net is opgestart staat hij op de gewone snelheid, en dan krijg ik een melding van nvidia dat er niet genoeg stroom is, en tegelijk is hij vanzelf naar 450,400 gegaan. dus hij overclock zichzelf wel wat ik zelf ook heel raar vind

Omdat je voedong wellicht vroeger nog goed was en nu aan het afsterven is

heb je ooit zelf geprobeert de kaart te overlcocken ? bijvoorbeeld met riva tuner ?

nee, ik heb niet zitten overclocken.
wel heb ik rivatuner erop gezet, omdat ik op internet las, dat je daarmee kon zien hoe snel je videokaart loopt, en ik heb geprobeert hem van 450,400 naar 350,300 te laten lopen, maar dan springt hij weer terug naar 450,400. maar het probleem was er al voordat ik dat programma had. mij lijkt het ook zo dat me voeding niet zo goed meer is, maar mischien dat iemand anders nog iets is opgevallen?

Oke probeer dit:

zet de kloksnelheden op die welke je wilt via rivatuner, en dan onderaan druk je op save bij startup, als je dit al hebt gedaan heb ik geen idee hoe je het anders kan proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan