Videokaart oververhit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

leukegozert

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Hallo,

Sinds een paar dagen crasht mijn 1 jaar oude PC regelmatig. Tot nu toe nog nooit problemen gehad.
Ik krijg geen foutmeldingen, hij loopt spontaan vast. Even later start ie weer foutloos op.

Nu heb ik PCWizard gedraaid en zie ik dat mn videokaart 110 graden is bij matige belasting!!
M'n casefan draait gewoon. Mn video-kaart is een Asus Geforce GT8600 Silent.

Wat kan ik hieraan doen?!

Alvast bedankt!

je kunt:

- Je systeem uit stofzuigen / met een busje lucht schoonmaken
- een extra koeler op je videokaart zetten / richten -> het "silent" geeft het al aan, een kaart met passieve koeling (geen fan) die zijn warmte kwijt moet zien te raken door de lucht in de kast.

Overigens zal de kaart bij 110 graden niet lang overleven vrees ik

Dank voor je antwoord!

Mn pc heb ik toevallig een tijdje geleden nog schoon gemaakt.
Hoe zou het kunnen dat ie nu zo heet wordt? Is ie dan defect? Of toch niet goed genoeg gekoeld?
Toen ik mn PC-kast opende was de temp zelfs 113 graden, na het openen 108.

(Ik neem trouwens aan dat dit de voor de hand liggende reden is voor het crashen mn pc..)

Hij hoeft niet defect te zijn, mogelijk is te weinig luchtverplaatsing (ook wel: airflow) in de kast een probleem.
De pc kan zichzelf bij te hoge temperaturen uitschakelen, om schade aan andere onderdelen in de computer te voorkomen.
Wordt de kaart zwaar belast? bijv. 3D games zoals Call of Duty of Adobe Photoshop, deze vragen ook veel van de grafische kaart.
(Er van uitgaande dat de kaart niet is overgeklokt)

Zwaar belast is ie volgens mij niet, ik poker er momenteel op er draai hiernaast een database-progr. Maar zeker geen zware grafische belasting.

Ik zal eens even gaan testen of wat exta koeling erop verschil maakt. De kaart is overigens niet overigens niet overgeklokt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan