Videokaart overzetten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Omdat mijn PC kapot gegaan is heb ik een nieuwe (eenvoudige) PC gekocht.
Deze heeft:
INTEL GMA onboard vga kaart tot 256MB ,

maar in mijn kapotte PC heb ik een losse videokaart:
NVIDIA Geforce 6600LE 256Mb

Is het zinvol en mogelijk om deze kaart in de nieuwe PC te installeren?
Groet,
Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
echt wel onboard video kaarten van intel plukken altijd mee van het geheugen en processor als het mogelijk is moet je doen

Welk merk is het trouwens, of heb je hem zelf gebouwd?

Als ie gekocht is, dan zou je denk ik rekening moet houden met de garantie. Als je die pc openmaakt, zal je genoodzaakt moeten zijn om een zegeltje te verbreken, die meestal verstopt zit. Ik zou het alleen doen als je het echt zeker weet, want die garantie kan handig zijn...

Als hij van de Paradigit of zo'n dergelijke winkel komt, kun je hem er daar in laten zetten zonder verval van garantie dacht ik...

mr32 :cool:

je mag altijd je computer kast openmaken zonder verval van garantie. ik weet geen 1 merk waar een zegeltje zit dat de garantie vervalt. ik heb laatst een acer open gemaakt zelfs daar geen zegeltje gezien. mijn pa heeft laatst zijn laptop open gemaakt geen zegeltje gezien. sorry makker ik geloof niet dat je dan je garantie verliest als je de kast open maakt. (correct me if i'am wrong)

Laatst bewerkt:
Cursus consumentenrecht hier op het forum was ook wel handig. Je mag als consument zoveel zegeltjes verbreken als je wilt zonder je garantie te verspelen. Het is aan de leverancier om te bewijzen dat je onoordeelkundig hebt gehandeld en daarmee je garantie hebt verspeeld op een deel van het systeem. Zowiezo is dat voor een leverancier lastig te bewijzen, komt nog bij dat alle computeronderdelen gewoon los worden verkocht met een duidelijke instructie hoe deze zelf te installeren. Dus daar is het ook voor bedoeld.

Terug naar het onderwerp. Waarschijnlijk past de kaart gewoon en kun je deze inderdaad beter overzetten. Scheelt je minstens 256 MB vrij geheugen.

Mod edit

@coolkil:Wederom verzoek ik je tot het gebruik van leestekens op dit forum.

Coolkil en het mysterie van de verdwenen interpunctie. :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan