videokaart/pc kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sohopunk

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Beste allemaal,

Een uur geleden zat ik achter mijn pc een game te spelen en tijdens het spelen valt het scherm weg ( op zwart) en kan ik niks meer doen. De computer zelf bleef wel draaien, alle lampjes bleven branden ( lampjes van toetsenbord die via USB is aangesloten echter niet). Sindsdien hoor ik wel een constante zoem die telkens opkomt en wegvalt, heel zachtjes. Verder heb ik deze niet eerder gehoord.

Ik heb de pc verschillende malen aan en uitgedaan, helaas geen resultaat. Alle kabels nagelopen en een beetje aangedrukt maar helaas geen verschil. Op een andere monitor aansluiten had ook geen effect.

Videokaart is nieuw, ca. 3 maanden oud, betreft een Sapphire Radeon HD 6950 2GB kaart. Tevens is in diezelfde periode m'n werkgeheugen vernieuwd, van 2 naar 4gb, volledig nieuwe geheugenkaarten.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb het gevoel dat het de videokaart is, maar toch vind ik dit vreemd, a) omdat hij vrij nieuws is en ik geen enkele aanleiding zie waardoor hij kapot zou kunnen zijn gegaan en b) aangezien ook m'n toetsenbord geen lichtjes meer geeft, of kan dit verband met elkaar hebben?

Hoop van iemand te horen, alvast bedankt.

Mvg,

A.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ook iets wat nieuw is kan kapot gaan ,geen mogelijkheid om toetsenbord en eventueel videokaart in /op een andere pc te proberen.

Laatst bewerkt:
Toetsenbord zojuist getest op laptop, werkt prima. Helaas geen andere videokaart om te testen, oude videokaart paar weken terug verkocht :( ( erg dom nu ik eraan denk...)
Dus voor 90% zeker zal het aan de videokaart liggen?

Alen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Oke maar misschien de kaart in een andere pc bij een vriend of kennis proberen? maar denk ook wel dat het de videokaart is:(

Laatst bewerkt:
Niemand bij wie het nu even kan maar wordt denk ik morgen even naar de Mycom... :( In ieder geval dank voor je hulp, hopelijk kan ik nog wat met de garantie regelen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij...

Ben nog even nieuwsgierig naar welke voeding er in dit systeem zit.
Graag merk en typenr.

Ok...dan is die in ieder geval voldoende.
Wil niet zeggen dat die het niet begeven zou kunnen hebben trouwens.
Zou toch in eerste instantie ook op de videokaart gokken en mocht die het niet zijn dan lijkt het je voeding.

Waarschijnlijk is het niet de voeding, anders als je een andere videokaart hebt probeer die dan even ;)

Hoi,

je hoeft niets steeds te quoten hoor worden de berichten niet zo lang;)

Ps de voeding lijkt mij wel in orde

Ok...dan is die in ieder geval voldoende.
Wil niet zeggen dat die het niet begeven zou kunnen hebben trouwens.
Zou toch in eerste instantie ook op de videokaart gokken en mocht die het niet zijn dan lijkt het je voeding.

Dank voor de reactie, denk zelf ook videokaart maar mocht dat geen oplossing geven dan ga ik zeker de voeding nog nalopen!

Haha prima, ik laat het achterwege ;)

@HDGamer; dank voor je reactie, helaas geen videokaart voorhanden, morgen even testen :)

Sindsdien hoor ik wel een constante zoem die telkens opkomt en wegvalt, heel zachtjes. Verder heb ik deze niet eerder gehoord.

Kast al los gehaald en geluisterd waar het vandaan komt??

@frankwannet

Dank voor de tip! Heb je vraag verkeerd gelezen, ik las: heb je de kaart al los gehaald en geluisterd waar het vandaan komt?
Toen ik dat dus deed, hoorde ik het geluid niet meer. Nog een indicatie dat het dus inderdaad aan de videokaart ligt. Ga morgen langs de mycom voor een nieuw kaartje om het te testen!

Heeeel vreemd! Vandaag nieuwe videokaart gekocht en geprobeerd maar geen verandering. Mijn eigen kaart weer terug erin gedaan, naar de mycom gereden met PC en al, sluiten ze 'm daar aan ( zonder iets gedaan te hebben), start ie gewoon op en krijgen we beeld! Ik weer mee naar huis genomen, en thuis deed hij het ook weer als vanouds!!! Ik snap er echt de ballen van, maar het belangrijkste is in ieder geval dat het "probleem" is opgelost/verdwenen. Iemand nog ideeën wat er kan zijn verandert?

Ik heb eerder al de kaart uit de gleuf gehaald en schoongemaakt, maar dit had geen effect. Tevens met 2 verschillende HDMI kabels en 2 verschillende monitoren geprobeerd, werkte ook niet. Gelukkig nu weer wel, maar heb nu dus helemaal niets verandert t.o.v. 2 dagen geleden toen hij stuk ging.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan